Paul - Prof wiskunde - Rotterdam

Paul

Ambassador

  • Uurtarief 25€
  • Reactietijd 7h
  • Aantal studenten 50+
Boek een les

1e les gratis!

1e les gratis!

Wiskunde Deskundige in het onderwijs TU Delft student Bijles Huiswerkbegeleiding Rotterdam en Omliggende omgeving

Ambassadeur

Deze leraar heeft al onze testen doorstaan en is een van de besten op Superprof. Deze leraar vertegenwoordigt trots onze waarden!

Over deze les

Filosofie
Bij het geven van bijles is het belangrijk dat de docent zich houdt aan een stappenplan. Het is essentieel dat dit stappenplan gevolgd wordt om later te kunnen reflecteren op het proces. Je kunt namelijk door middel van reflectie mogelijke reden van falen uitsluiten. Bij het juist gebruiken van deze methode is het ontdekken van het kernprobleem bijna gegarandeerd.

Werkwijze
Bij elk punt gebruik je de volgende structuur. “Uitleg – Oefening – Specialisatie – Automatisme”. Je geeft de uitleg en zorgt dat je zelf een voorbeeld uiteen licht. Vervolgens laat je de leerling oefenen met een soortgelijke opdracht om te analyseren hoe de leerling er mee om gaat. Op het moment dat je ziet dat de basis goed gaat maak je samen een opdracht die meteen een stuk ingewikkelder is. Na de les zorg je dat er genoeg opdrachten achterblijven zodat de leerling kan werken aan automatisme. Dit kost tijd en daarom is het vaak niet mogelijk om in een enkele les een probleem op te lossen dat is ontstaan na een veel langere periode. Een "spoed les" is daarom alleen nuttig wanneer de leerling zelf al enige tijd bezig is geweest met de stof. Er kan bij de toetsvoorbereiding dan gestuurd worden aan de hand van de vooruitgang die de leerling al zelf heeft ondervonden.

Reflecteren
De les duurt vaak niet langer dan 60 minuten. De aanbeveling is dan ook om in het begin minimaal twee keer per week consequent af te spreken om een probleem op te lossen. Het is hierbij dan ook de bedoeling dat de docent bij elke volgende afspraak vooruitgang boekt met zijn of haar lessen. Dit kan alleen gecontroleerd worden bij de leerling. Kijk goed of de leerling de aangegeven opdrachten heeft gemaakt en vraag of hij of zij hier problemen mee heeft ervaren. Reflecteer ook altijd op je eigen lessen. Er is altijd ruimte voor verbetering. Sta dan ook met deze mentaliteit in het vak.

onderwerpen

  • Wiskunde
  • Wiskunde B
  • Wiskunde A
  • +2

    Examentraining Wiskunde B/D

    Examentraining Wiskunde A/C

talen

  • Engels
  • Nederlands

niveaus

  • Basisschool
  • VMBO
  • HAVO
  • +5

    VWO

    MBO

    WO Master

    Afgestudeerd MBO

    Volwassenenonderwijs

Over Paul

Vanwege de aard van mijn eerste opleiding heb ik een volledig jaar lesgegeven aan de tweede en vierde klas. Ik geef sinds 2014 persoonlijke bijles en huiswerkbegeleiding in de vakken natuurkunde, wiskunde en scheikunde. In deze jaren heb ik al meer dan 100 individuele leerlingen begeleidt met additie van zeker 10 werkgroepen. Ik heb al twee jaar achter elkaar examentraining georganiseerd voor het vak wiskunde en begeleidt ook al een jaar studenten op het HBO bij het geven van bijles.

Mijn leerlingen hebben bij de juiste inzet dan ook altijd vooruitgang geboekt ten op zichtte van eerder behaalde resultaten!

Tarieven

pakketten

  • 5u: 125€
  • 10u: 250€

webcam

  • 23€/u

gratis lessen

  • 1uur

Specificaties

De gratis les duurt 30 minuten. Naast de lessen hou ik een voortgangsdocument bij voor eventuele terugkoppeling. Voor meer informatie kan altijd contact met mij worden opgenomen.

Leer meer over Paul

  • 01

    Wanneer is de interesse voor jouw onderwerp en voor het geven van privéles ontstaan?

    Oorspronkelijk heb ik de lerarenopleiding wiskunde gevolgd. Ik zal hierbij zeggen dat vooral
    wiskunde de voornaamste reden was dat ik dit ben gaan doen. Ik was altijd al geïnteresseerd
    in de technische vakken en keek er naar uit om mij hier in te verdiepen. Ik was natuurlijk nog
    jong en had niet nagedacht over het feit dat een nog veel groter deel van de opleiding gefocust
    was op lesgeven, pedagogiek, communicatie en ontwikkeling van de didactische
    vaardigheden.

    Toen ik hiermee bezig was kreeg ik echter het gevoel dat ik mijn einddoel uit het oog verloor. Ik wilde mijzelf namelijk zoveel mogelijk ontwikkelen in mijn vak, maar daar lag hierbij niet de nadruk. Onderhand had ik al stage gelopen en dus zelfstandig voor de klas gestaan. Ondanks dat ik mijn propedeuse behaalde knaagde er iets aan mij. Ik wilde meer en besloot te stoppen met de opleiding. Ik ben gaan studeren aan de technische universiteit in Delft en sta niet meer voor de klas.

    Waarom geef ik dan privé les? Er was één aspect van het lesgeven dat ik enorm ben gaan
    missen en dit was het contact met de leerlingen. Het gaf enorm veel voldoening om mensen te
    helpen, vooral als ze ook echt iets wilden leren. Als je voor de klas staat is het soms moeilijker
    om dit te herkennen, maar bij het geven van bijles zie je de intenties van een leerling veel beter. Ik
    heb het mijn missie gemaakt om al deze leerlingen een handje te helpen. Als ze naar mij uitreiken
    zal ik dan ook mijn best doen om ze te helpen.

  • 02

    Vertel ons meer over het vak waarin je lesgeeft en over de onderwerpen die je leuk vindt om te bespreken met leerlingen (en eventueel ook de onderwerpen die je minder leuk vindt)!

    Zoals ik al zei ben ik enorm geïnteresseerd in de technische vakken. Als je even doorzet op de
    middelbare school en vakken zoals wiskunde en natuurkunde de kans geeft om zichzelf te laten
    zien zal er een wereld voor je open gaan. Dit soort vakken beschrijven de wereld zo goed en zijn
    te vertalen op een manier die iedereen kan begrijpen.

    Deze vakken dagen me uit en zorgen er soms ook voor dat ik ze even niet meer wil zien. Op
    het moment dat je alles even laat bezinken zal je zien dat je elke keer weer meer begrijpt. Het
    gevoel als je eindelijk iets begrijpt wat eerst zo ongrijpbaar leek is fantastisch. Als leraar is het moeilijk om dit gevoel over te brengen bij leerlingen als het vak in de eerste instantie zo ongrijpbaar lijkt. Dit is dan ook mijn uiteindelijke doel. Oh en een mooi cijfer is natuurlijk ook leuk!
    Daarbij moet ik zeggen dat elk vak zijn rol heeft bij de ontwikkeling van een persoon. Waarmee jij
    verder gaat is uiteindelijk aan jou. Ik zou er persoonlijk niet op staan wachten om iemand zijn
    boekhouding voor de rest van mijn leven te doen, maar voor iedereen is er iets!

  • 03

    Vertel ons over je grote voorbeeld of rolmodel, of het nou een leraar of lerares is waar je zelf les van hebt gehad of een genie in jouw veld!

    Ik heb zelf geen specifiek rolmodel of in ieder geval niet een enkele. Ik heb wel enorm veel
    respect voor alle gepassioneerde leraren die het aandurven om voor de klas te staan. Onze
    leraren zijn superbelangrijk voor de toekomst van onze kinderen. Ze ondersteunen ze in
    verschillende levensfasen en hebben allemaal invloed op hun ontwikkeling. Onderschat niet hoe
    moeilijk het kan zijn om een grote groep studenten dag in en uit te onderwijzen. Mijn partner is
    afgestudeerd wiskunde docent en ik respecteer haar enorm. Lesgeven is dan ook echt een vak
    apart!

  • 04

    Wat zijn, volgens jou, de vereiste kwaliteiten om een expert te zijn in jouw vak?

    Als aller eerste is het enorm belangrijk dat je verstand hebt van je vak. Dit is natuurlijk logisch. Als
    jij jezelf niet genoeg hebt ontwikkeld in een vakgebied is het onmogelijk om alle denkfouten van
    een leerling te zien. Ik kom wel meteen met de deur binnenvallen met mijn volgende punt. Een
    docent die verstand heeft van zijn vak is niet per definitie een goede docent. Ik gaf al eerder aan
    dat je veel meer vaardigheden zal moeten aanleren om een goede docent te zijn.

    Je werkt met kinderen of jong volwassenen. Dit is een moeilijke doelgroep die niet altijd
    makkelijk bereikbaar is. Je zal dus moeten werken aan je pedagogische en didactische
    vaardigheden. Voor iedereen die net begint heb ik één tip die universeel geldt. Bereid je goed
    voor en houd je aan de basis. Zorg dat er een duidelijke structuur zit in de manier waarop je
    werkt. Ook al is dit niet meteen duidelijk voor de leerling, het is belangrijk dat het duidelijk is
    voor jou. Maak een stappenplan en doe ervaring op. Blijf vooral gepassioneerd en streef naar
    verbetering.

  • 05

    Kun je ons een leuke anekdote vertellen die te maken heeft met jouw beroep of jouw eigen schooltijd?

    Ik heb zelf een zeer interessante middelbare schoolcarrière gehad. Ik was zeker niet de ideale
    leerling, maar was wel altijd prestatiegericht. Ik was zeker niet even goed bevriend met alle
    docenten en had altijd wel kritiek op iets. Ondanks dit profiel kreeg ik altijd van mijn docenten te
    horen dat ik een excellente docent zou kunnen worden. Ik gaf dan altijd aan dat dit zou
    gebeuren. Ik was natuurlijk nog vrij jong, maar kon hier niet eens aan denken. Uiteindelijk ben ik
    toch in het onderwijs terecht gekomen, wat best ironisch is.

  • 06

    Dan is nu de tijd gekomen om toe te geven dat jij misschien ook wel wat moeilijkheden hebt gehad op school en hoe je die hebt overwonnen!

    Zoals ik al eerder aangaf voldeed ik niet aan de beschrijving van een top leerling. Dit is nog best
    zacht uitgedrukt. Ik weet precies hoe het is om deze tijd door te komen en heb zelf ervaren hoe
    koppig je kunt zijn. Ik luisterde naar geen enkel advies en deed alles op mijn eigen manier. Dit
    leidde uiteindelijk toch tot slechte schoolprestaties. Op het moment dat dit ging opstapelen was
    dit voor mij het signaal dat ik er iets aan moest doen. Ik kon niet toegeven aan het feit dat ik zo
    slecht scoorde. Mijn drang naar prestatie heeft mij wakker geschut. Dit natuurlijk in combinatie
    met ouder worden ;)

  • 07

    Help ons je een beetje beter te leren kennen door ons te vertellen over jouw passies.

    Naast de voldoening om andere te helpen zijn er natuurlijk ook andere zaken waar mijn aandacht
    naar toe gaat. Zoals ik al eerder aangaf ben ik gaan studeren aan de technische universiteit in
    Delft. Ik ben mij hier momenteel verder aan het ontwikkelen. We zijn hier in zekere zin continue
    bezig met het analyseren en oplossen van problemen. We maken hier gebruik van modellen op
    de computer en hebben hier natuurlijk onze grote vriend wiskunde nodig. Ik zit hier op mijn plek
    en doe het rustig aan. Ik ben in ieder geval nog lang niet van plan om te stoppen met het helpen
    van leerlingen.

  • 08

    Wat maakt jou een Superprof?

    Een superprof zet in mijn ogen zijn leerlingen altijd op de eerste plaats, zal nooit
    een onredelijke verwachting creëren en moet altijd gepassioneerd blijven. Een superprof geeft een leerling ook inzicht in zijn eigen leerproces. Ik ben van mening dat ik aan deze eisen voldoe.

Vind je leraar Wiskunde; 6136 leraren beschikbaar

  • Technische Wiskunde student aan de TU Delft. 5+ jaar ervaring met bijles geven aan alle leerjaren en doe dit sinds het begin met plezier!

    Daniel

    Delft

    4.9 (18 beoordelingen)
    • 30 €/u
    • 1uur gratis
  • Economie en Bedrijfseconomie studente aan de Erasmus Universiteit Rotterdam geeft wiskunde bijles in Rotterdam op middelbaar en hoger onderwijs

    Josephine

    Rotterdam

    4.9 (11 beoordelingen)
    • 25 €/u
    • 1uur gratis
  • Offshore engineer en student aan de Technische Universiteit met 7 jaar ervaring geeft les in wiskunde aan het voortgezet onderwijs/ universiteit (Rotterdam/online)

    Can

    Rotterdam

    4.9 (11 beoordelingen)
    • 24 €/u
    • 30min. gratis
  • Ik geef bijles in het mooie vak wiskunde en natuurkunde, waar ik beiden met een 9 voor ben geslaagd op de Mavo. Mij lijkt het leuk om mensen te helpen die moeite hebben met dit vak en hun te laten zie

    Evy

    Barendrecht

    4.4 (5 beoordelingen)
    • 15 €/u
    • 1uur gratis
  • Student bedrijfskunde aan de Erasmus. Wiskunde afgerond met een 9.1.  Ik zou graag jullie helpen met jullie wiskunde problemen, want voor elk probleem is er een oplossing:)

    Levin

    Rotterdam

    5 (3 beoordelingen)
    • 18 €/u
    • 1uur gratis
  • Afgestudeerd HBO studente Technische Natuurkunde geeft bijles Wiskunde en Natuurkunde, vmbo-vwo en mbo-hbo, Rotterdam eo

    Carolien

    Capelle aan den IJssel

    4.5 (2 beoordelingen)
    • 15 €/u
    • 1uur gratis
  • Ik ben hbo-v student op Hogeschool Rotterdam. Mijn lieveling vak was en is wiskunde. Ik kan op een heel makkelijk en eenvoudig manier wiskunde lessen uitleggen.

    Failazour

    Capelle aan den IJssel

    5 (1 beoordelingen)
    • 20 €/u
    • 1uur gratis
  • HBO student, technische bedrijfskunde (werktuigbouwkunde) in Rotterdam. Geeft les in wiskunde B, rekenen, natuurkunde, NASK en algebra op VMBO en HAVO niveau.

    Lucas

    Rotterdam

    5 (1 beoordelingen)
    • 13 €/u
    • 30min. gratis
  • Bijles van een afgestudeerde WO in Wiskunde, Rekenen en Talen in Rotterdam!

    Monisha

    Rotterdam

    • 20 €/u
    • 1uur gratis
  • Efficient gericht begrijpen passie flexibel snel Ridderkerk verplaatsbaar PhD-student wiskunde jong

    Dylan

    Ridderkerk

    • 17 €/u
    • 1uur gratis
  • Wiskunde, natuurkunde & scheikunde bijles! Doe het voor m’n eigen plezier en de jouwe!

    Kaajal

    Rotterdam

    • 15 €/u
    • 1uur gratis
  • Leergierige WO Student die u graag helpt met wiskundige vakken en talen!!!!

    Sander

    Rotterdam

    • 25 €/u
    • 1uur gratis
  • HBO studente lerarenopleiding Engels verzorgt o.a. Engels t/m C2, Wiskunde t/m 3VWO, rekenen, Nederlands t/m C2, schrijf- en performance coaching.

    Aida

    Rotterdam

    • 15 €/u
    • 1uur gratis
  • Bevoegde docent wiskunde met meer dan 10 jaar ervaring op vmbo, havo en vwo

    Nafees

    Rotterdam

    • 30 €/u
    • 30min. gratis
  • Ik heb me vwo en havo diploma behaald. Ik heb een tussenjaar. Ik heb examentraining gegeven bij lyceo. Ik ben erg leuk en communicatief.

    Nora

    Rotterdam

    • 20 €/u
    • 1uur gratis
  • 6 VWO student voor bijles in wiskunde A, B en D, natuurkunde en economie

    Jan

    Rotterdam

    • 15 €/u
    • 1uur gratis
  • Als een vwo examenleerling kan ik je de ins en outs geven over wiskunde in de onderbouw en/of rekenen. Ik bevind me in regio Rotterdam.

    Emma

    Krimpen aan den IJssel

    • 10 €/u
    • 1uur gratis
  • Afgestudeerd aan het HBO Technische Bedrijfskunde, bezig in het 2e jaar van Bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit.  Altijd met cijfertjes bezig en helpt jou er graag mee verder! Ik kan jou helpen

    Vincent

    Ridderkerk

    • 18 €/u
    • 1uur gratis
  • Ervaren docent wiskunde, natuurkunde en ict  geeft gepassioneerd (bij)les volgens diverse lesmethoden.

    Hakim

    Rotterdam

    • 20 €/u
    • 1uur gratis
  • Siham’s Bijlessen Hbo student geeft economie, rekenen, wiskunde, wiskunde A en biologie aan Basis- en voortgezet onderwijs (onderbouw)

    Siham

    Rotterdam

    • 16 €/u
    • 1uur gratis
  • Bekijk meer leraren