Lisa - Prof wiskunde - Nijmegen

Lisa

Ambassador

  • Uurtarief 20€
  • Reactietijd 21h
  • Aantal studenten 32
Boek een les

Wiskunde bijles in Nijmegen van betrokken, enthousiaste studente met 8 jaar leservaring op alle niveaus

Ambassadeur

Deze leraar heeft al onze testen doorstaan en is een van de besten op Superprof. Deze leraar vertegenwoordigt trots onze waarden!

Over deze les

Mijn lessen zijn erg flexibel. Ik sta open voor eigen invulling van de leerling en moedig dit ook aan. Samen gaan we op zoek naar de beste invulling voor de bijles. Kijk je liever samen de theorie door, heb je liever dat ik het je een keer in andere woorden uitleg of maak je liever samen opdrachten? Dat kan allemaal.

Ik leg lastige onderwerpen op een gestructureerde, rustige en duidelijke manier uit. Voor wiskunde is het namelijk belangrijk dat je vragen op een gestructureerde manier aanpakt.

onderwerpen

  • Wiskunde
  • Wiskunde B
  • Wiskunde A
  • +2

    Wiskunde C

    Wiskunde D

talen

  • Engels
  • Nederlands

niveaus

  • Basisschool
  • VMBO
  • HAVO
  • +7

    VWO

    MBO

    Volwassenenonderwijs

    HBO

    Afgestudeerd MBO

    WO Bachelor

    Anders

Over Lisa

Ik ben op dit moment bezig met mijn 5e jaar van de studie Geneeskunde aan de Radboud Universiteit. Daarnaast heb ik ook een bachelor Science afgerond. Dit is een brede bèta-studie waarbij ik me heb gespecialiseerd in de richtingen scheikunde en natuurkunde en een flinke basis heb gekregen in de wiskunde. Ik heb hierdoor voldoende kennis om je met al je vragen te helpen. Daarnaast geef ik al 8 jaar bijles aan leerlingen op zowel VMBO, HAVO, VWO, HBO als universitair niveau en weet ik dus goed waar knelpunten van leerlingen liggen. Verder heb ik een tijd huiswerkbegeleiding gegeven waardoor ik ook kan helpen bij problemen met plannen, samenvatten of andere studievaardigheden.

Tarieven

pakketten

  • 5u: 100€
  • 10u: 200€

webcam

  • 20€/u

Leer meer over Lisa

  • 01

    Wanneer is de interesse voor jouw onderwerp en voor het geven van privéles ontstaan?

    Ik ben altijd heel nieuwsgierig geweest. Als klein meisje vroeg ik mijn ouders de oren van hun hoofd. Ik vond het dan ook enorm leuk toen ik naar school mocht. Vooral in natuur- en aardrijkskunde kon ik mijn nieuwsgierigheid kwijt. Toen ik naar de middelbare school ging bleef die nieuwsgierigheid. Ik wilde alles steeds preciezer en op een kleiner niveau begrijpen. Er ging voor mij dan ook een wereld open toen ik scheikunde kreeg. Opeens werden al mijn vragen beantwoord, maar voor elke vraag die werd beantwoord kwamen weer 5 nieuwe in de plaats. Tot op de dag van vandaag zijn ik en de onderzoekers om mij heen nog steeds op zoek naar de antwoorden op onze vragen. Elke ontdekking die gedaan wordt roept nieuwe vragen op, en dat maakt de bètawetenschap zo fascinerend: Het is nooit klaar.

    Toen ik in de derde klas zat begon er op mijn middelbare school een project: students for students. Hierbij gaven scholieren medescholieren bijles. Dit leek me heel leuk, maar ik vond het toen ook erg spannend. Mijn eerste bijleskinderen waren 3 HAVO 3 leerlingen die ik tegelijkertijd les moest geven. Studenten uit mijn eigen jaar dus! Je kunt je voorstellen dat dit niet heel soepel liep, maar ik heb hier wel enorm veel van geleerd. Zo geef ik voortaan alleen privéles zodat ik me volledig op 1 leerling en zijn/haar problemen kan richten. Ook heb ik me vanaf dat moment altijd goed voorbereid voor mijn lessen zodat ik zeker weet dat ik de lesstof zelf volledig beheers. Later ben ik vaak door docenten benaderd of ik interesse had om bijles te geven aan leerlingen in lagere klassen. Omdat het vak scheikunde me goed lag vroegen klasgenoten me ook vaak om een bijles. Op deze manier heb ik vrij vroeg aan leerlingen op bijna elk niveau lesgegeven van VMBO 1 tot VWO 6.

  • 02

    Vertel ons meer over het vak waarin je lesgeeft en over de onderwerpen die je leuk vindt om te bespreken met leerlingen (en eventueel ook de onderwerpen die je minder leuk vindt)!

    Na mijn middelbare school ben ik Geneeskunde gaan studeren aan de Radboud Universiteit. Dat beviel heel goed, maar ik merkte dat ik de bètavakken heel erg miste. Ik ben gek op puzzelen, en ik miste het worstelen met wiskunde of scheikunde vraagstukken. Ik ben daarom naast Geneeskunde, Science gaan studeren. Dit is een combinatiestudie tussen Natuurkunde en Scheikunde. Door deze opleidingen ben ik breed opgeleid en geef ik bijles in alle bètavakken. Er zijn weinig dingen die ik leuker vind dan voor een flinke som gaan zitten en deze na veel moeite oplossen. Ik hoop dit gevoel in mijn lessen over te kunnen brengen op leerlingen. Ik merk vaak dat leerlingen een vak veel leuker gaan vinden als ze het gaan begrijpen en de sommen kunnen oplossen. Dat geeft zo'n kick! Vooral molrekenen bij scheikunde vind ik leuk om uit te leggen. Heel veel leerlingen hebben hier problemen mee, maar deze vragen zijn puzzeltjes met eenzelfde manier van oplossen. Als je het eenmaal ziet wordt het heel leuk. Ook wiskunde vind ik erg leuk om te geven. Statistiek vind ik zelf iets minder interessant en daarom ook wat minder leuk om te geven.

  • 03

    Vertel ons over je grote voorbeeld of rolmodel, of het nou een leraar of lerares is waar je zelf les van hebt gehad of een genie in jouw veld!

    Mijn rolmodel is toch wel Marie Curie. Ze werd geboren in 1867 in Polen. Omdat Polen door Rusland was bezet werd het vrouwen verboden te studeren. Marie Curie was hierdoor genoodzaakt 's avonds vakken te volgen bij een geheime mobiele universiteit die vrouwen in Polen toch de kans gaf om te gaan studeren. Daarna sloot ze een deal met haar zus. Deze zou naar Parijs gaan om medicijnen te studeren. Marie zou ondertussen in Polen blijven als gouvernante en haar zus in onderhoud voorzien. Daarna was het Maries beurt om te gaan studeren en zou haar zus haar helpen. Marie studeerde af in de Natuurkunde en de Wiskunde. Hierna heeft ze jarenlang onderzoek gedaan naar de radioactiviteit van uranium. Ze heeft hiervoor twee nobelprijzen ontvangen, wat haar de eerste vrouw met een nobelprijs maakte. Ze is helaas vroeg overleden aan leukemie, bijna zeker veroorzaakt door alle straling die ze tijdens haar onderzoek heeft opgevangen.

  • 04

    Wat zijn, volgens jou, de vereiste kwaliteiten om een expert te zijn in jouw vak?

    Ik denk dat het heel belangrijk is dat je het vak heel leuk vindt. Als je het leuk vindt om te doen ben je ook bereid er veel tijd in te steken. Dat is namelijk een tweede belangrijk punt. Bij de bètavakken is het belangrijk om heel veel te oefenen. Na een tijdje vind je dan een structuur in de antwoorden en kun je ze zelf beantwoorden. Verder denk ik dat het belangrijk is om nieuwsgierig te zijn en steeds meer te willen weten.

  • 05

    Kun je ons een leuke anekdote vertellen die te maken heeft met jouw beroep of jouw eigen schooltijd?

    Toen ik in groep 3 zat op de basisschool scheef de juf elke week een letter op het schoolbord. Wij moesten dan woorden die begonnen met die letter noemen. We waren hier al een tijdje mee bezig en we kwamen aan bij de letters M, N, O, P .... en ik wist dat de Q eraan zat te komen dus op een dag vertelde ik mijn ouders dat ik helemaal geen woord met de Q kende. Mijn vader heeft me toen het woord quantummechanica geleerd, zodat ik een woord zou hebben als de Q op het bord stond :,) Helaas sloegen we de Q over en heb ik er niets meer mee gedaan. Totdat ik afgelopen jaar het vak quantummechanica heb gevolgd. Wat was dat enorm leuk en interessant! Ik weet nu eindelijk wat er achter dat woordje zit dat ik 15 jaar geleden leerde.

  • 06

    Dan is nu de tijd gekomen om toe te geven dat jij misschien ook wel wat moeilijkheden hebt gehad op school... en hoe je die hebt overwonnen!

    Als echte bèta heb ik totaal geen gevoel voor talen. Ik had op school vooral moeite met Engels. Ik heb vanalles geprobeerd om van mijn 'talendeuk', zoals mijn moeder het noemde, af te komen. Ik heb bijlessen gevolgd, Engelse boeken gelezen en hulp van medestudenten ingeschakeld. Dit hielp allemaal niet zo goed als ik had gewild.

    Uiteindelijk ben ik er gewoon heel veel tijd in gaan steken en stukje bij beetje begon ik hogere punten te halen. Nu ik een Engelse studie doe en heel veel met de Engelse taal in aanraking kom merk ik dat ik er steeds beter in word en het steeds meer vanzelfs gaat. In mijn geval was het dus een kwestie van er veel moeite voor doen. Helaas is dit niet altijd het geval. Soms heb je net een beetje meer of andere uitleg nodig of heb je een verkeerde manier van leren of van vragen aanpakken. Bijles kan dan veel nut hebben!

  • 07

    Help ons je een beetje beter te leren kennen door ons te vertellen over jouw passies (die je misschien ook van plan bent te delen via Superprof).

    Ik hou erg van pianospelen. Daarnaast doe ik aan stijldansen en ben ik leidster van de bevertjes bij de scouting. Verder hou ik van gezelligheid en geniet ik volop van het studentenleven. Ik ben een echte bezige bij en zit eigenlijk nooit stil.

    Naast deze dingen die de meeste mensen voor hun lol doen heb ik nog een vreemde passie; ik vind studeren zelf namelijk ook heel leuk om te doen. Ik kan me enorm vastbijten aan een lastig onderwerp en vind het geweldig als ik me dat tot in de puntjes eigen heb gemaakt. Dit wordt deels gevoed door mijn eigen nieuwsgierigheid, maar ook deels door het oneindig interessante vakgebied waarin ik studeer. Ik weet dat de meeste leerlingen niet met zo veel plezier of zelfs met tegenzin aan de bètavakken studeren. Ik hoop dat ik in mijn lessen mijn enthousiasme kan overbrengen waardoor ik het een beetje minder vervelend kan maken om te studeren.

  • 08

    Wat maakt jou een Superprof (behalve het beantwoorden van deze vragen)?

    Ik ben heel erg gestructureerd en ik denk dat dat belangrijk is bij de bètavakken. Ik probeer deze structuur ook aan mijn leerlingen over te dragen in de lessen. Daarnaast ben ik erg rustig, wat voor een prettige en leerzame sfeer zorgt tijdens de lessen. Doordat ik veel ervaring heb met leerlingen op verschillende niveaus kan ik me goed aanpassen aan het leertempo van een leerling. Ik heb veel geduld en vind het prima om dingen zo nodig 3 keer op een andere manier uit te leggen als dit helpt om de stof beter te begrijpen. Verder ben ik erg flexibel en vind ik het belangrijk om samen met een leerling te kijken waar problemen liggen en wat we het beste tijdens de lessen kunnen doen om het beste resultaat te bereiken.

Vind je leraar Wiskunde; 6217 leraren beschikbaar

  • Wiskundejuf uit Arnhem geeft vanuit een holistische benadering professionele ondersteuning bij rekenen en wiskunde

    Jacolien

    Arnhem

    5 (14 beoordelingen)
    • 65 €/u
    • 1uur gratis
  • Iedereen kan wiskunde! Weinig zelfvertrouwen? Deze HBO-student kan je hierbij helpen!

    Maks

    Nijmegen

    5 (3 beoordelingen)
    • 25 €/u
    • 1uur gratis
  • Geduldige, meedenkende oud-student (Artificial Intelligence) geeft wiskunde bijles op elk VO niveau

    Bart

    Nijmegen

    5 (2 beoordelingen)
    • 20 €/u
    • 1uur gratis
  • WO student beschikbaar voor het geven van bijles wiskunde (A,B,C of D)

    Monica

    Nijmegen

    4 (1 beoordelingen)
    • 18 €/u
    • 1uur gratis
  • HBO student Biologie en Medisch Laboratorium geeft met plezier aan jou bijles in Wiskunde/Wiskunde B en Scheikunde

    Nina

    Nijmegen

    5 (1 beoordelingen)
    • 18 €/u
    • 45min. gratis
  • WO student Academische Pabo geeft bijles in wiskunde en rekenen in Tilburg of Nijmegen

    Loes

    Nijmegen

    5 (1 beoordelingen)
    • 17 €/u
    • 1uur gratis
  • 6 VWO leerling Wiskunde B geeft bijles aan middelbare scholieren wiskunde in Nijmegen

    Romy

    Nijmegen

    • 14 €/u
    • 1uur gratis
  • Bijles wiskunde A in Nijmegen voor onderbouw en bovenbouw van de middelbare school.

    Indie

    Nijmegen

    • 18 €/u
    • 1uur gratis
  • Wiskunde bijlessen en meer zelfvertrouwen ontwikkelen? Aarzel niet om me een bericht te sturen!

    Steffi

    Nijmegen

    • 20 €/u
    • 1uur gratis
  • Afgestudeerd basisschool leerkracht, met een passie voor en een goede basiskennis in Rekenen en Wiskunde!

    Erik

    Nijmegen

    • 20 €/u
    • 1uur gratis
  • WO student Scheikunde en Geneeskunde geeft Scheikunde, Natuurkunde, Wiskunde en Biologie bijles met 5 jaar ervaring

    Lisa

    Nijmegen

    • 17 €/u
    • 1uur gratis
  • 3de jaars wiskunde en natuurkunde student geeft bijles, bijles locatie in nijmegen.

    Floris

    Nijmegen

    • 15 €/u
    • 1uur gratis
  • Docent wiskunde en rekenen in het VO. Samen zoeken we naar wat voor jou werkt! Iedereen kan wiskunde leren, soms is er gewoon wat extra geduld en uitleg nodig.

    Kim

    Nijmegen

    • 25 €/u
    • 1uur gratis
  • WO student Natuurkunde en Biologie geeft bijles op middelbare school en HBO niveau.

    Bran

    Nijmegen

    • 15 €/u
    • 45min. gratis
  • Bevoegde leraar wiskunde geeft les op vmbo-t, havo en vwo niveau.

    Aziz

    Nijmegen

    • 20 €/u
    • 30min. gratis
  • HBO student geeft wiskunde A les op middelbare school niveau voor havo en vwo.

    Femke

    Nijmegen

    • 20 €/u
    • 1uur gratis
  • VWO met pakket NGT afgerond, al ervaring met bijles geven. Rustig en vriendelijk

    Iva

    Nijmegen

    • 14 €/u
    • 1uur gratis
  • WO student geeft bijles en huiswerkbegeleiding exacte vakken op middelbare school niveau, wiskunde, biologie, natuurkunde en scheikunde

    Renske

    Nijmegen

    • 18 €/u
    • 1uur gratis
  • Alleskunner met passie voor kennis overdragen. WO natuurkunde, personal coach. Complete eindexamenbegeleiding.

    Jop

    Nijmegen

    • 24 €/u
    • 30min. gratis
  • HBO student Werktuigbouwkunde geeft natuurkunde en wislunde B les aan havo leerlingnen

    Anna

    Nijmegen

    • 15 €/u
    • 1uur gratis
  • Bekijk meer leraren