
Lisa
Ambassador
- Uurtarief 20€
- Reactietijd 21h
- Aantal studenten 32
Wiskunde bijles in Nijmegen van betrokken, enthousiaste studente met 8 jaar leservaring op alle niveaus
-
- Nijmegen
- Bij de leraar thuis
- Online (via webcam)
Ambassadeur
Deze leraar heeft al onze testen doorstaan en is een van de besten op Superprof. Deze leraar vertegenwoordigt trots onze waarden!
Over deze les
Mijn lessen zijn erg flexibel. Ik sta open voor eigen invulling van de leerling en moedig dit ook aan. Samen gaan we op zoek naar de beste invulling voor de bijles. Kijk je liever samen de theorie door, heb je liever dat ik het je een keer in andere woorden uitleg of maak je liever samen opdrachten? Dat kan allemaal.
Ik leg lastige onderwerpen op een gestructureerde, rustige en duidelijke manier uit. Voor wiskunde is het namelijk belangrijk dat je vragen op een gestructureerde manier aanpakt.
onderwerpen
- Wiskunde
- Wiskunde B
- Wiskunde A
-
+2
Wiskunde C
Wiskunde D
talen
- Engels
- Nederlands
niveaus
- Basisschool
- VMBO
- HAVO
-
+7
VWO
MBO
Volwassenenonderwijs
HBO
Afgestudeerd MBO
WO Bachelor
Anders
Over Lisa
Ik ben op dit moment bezig met mijn 5e jaar van de studie Geneeskunde aan de Radboud Universiteit. Daarnaast heb ik ook een bachelor Science afgerond. Dit is een brede bèta-studie waarbij ik me heb gespecialiseerd in de richtingen scheikunde en natuurkunde en een flinke basis heb gekregen in de wiskunde. Ik heb hierdoor voldoende kennis om je met al je vragen te helpen. Daarnaast geef ik al 8 jaar bijles aan leerlingen op zowel VMBO, HAVO, VWO, HBO als universitair niveau en weet ik dus goed waar knelpunten van leerlingen liggen. Verder heb ik een tijd huiswerkbegeleiding gegeven waardoor ik ook kan helpen bij problemen met plannen, samenvatten of andere studievaardigheden.
Beoordelingen
Al onze beoordelingen zijn verzameld door ons en 100% betrouwbaar.
Perfect! Wij doen het zo dat ze eerst de theorie uitlegt wat ze erg goed doet en daarna maken we opdrachten. Ze heeft veel geduld je kan alles zo vaak vragen als je wilt. Ze is ook heel soepel in tijden, je kan haar appen wanneer je nieuwe bijles nodig hebt en bijna altijd kan ze dus dat is top!
Perfect! Super fijne en duidelijke uitleg en erg flexibelen lessen, erg blij mee!!
Perfect! Lisa geeft duidelijke uitleg. Reageert snel en neemt de tijd voor je.
Perfect! Lisa heeft mij bijles gegeven in natuurkunde. Ze weet veel van het onderwerp af en heeft een erg flexibele stijl van lesgeven.
Perfect! Hele fijne les, luistert goed naar je vragen en wacht eerst op jouw eigen inbreng. Zeker een aanrader!
Excellent! Legt goed en duidelijk uit, gaat rustig met je te werk!
Excellent! Aardige meid! Goede uitkeg, en heeft er veel verstand van
Bekijk meer beoordelingen
Aanbevelingen
Les recommandations proviennent des proches et des connaissances de ce professeur Wiskunde.
Hoi ik heb een ontzettend goede ervaringen met Lisa zij is flexibel, verantwoordelijk zij denkt mee professionele die haar best doet voor haar leerlingen zij is ook in staat om ook ondersteuning te geven in meer vakken super leuke juffrouw ik ben blij dat ik je heb leren kenen ik wens haar veel succes in haar tukomst
Erg fijne manier van bijles geven!
Ik ben eerstejaars student aan de radboud universiteit en ik heb altijd al moeite gehad met wiskunde. Helaas heb ik in het eerste jaar van mijn studie nog heel veel wiskunde en daarvoor heb ik via mijn studieadviseur Lisa gevonden. Ongeveer elke 2 weken krijg ik 1 à 1,5 uur bijles van haar waar ik al mijn vragen kan stellen. De overgang van middelbare school naar universiteit is sowieso al erg groot en merk ik vooral doordat ik op de middelbare school altijd alles gelijk vroeg aan mijn docent die me dan hielp, wat ik nu minder snel durf doordat er veel meer studenten zijn en alles minder persoonlijk is. Daarom is het fijn om iemand te hebben die je regelmatig al je vragen kan stellen en je gelijk helpt.
Ik heb Lisa ontmoet via een vorige docent. Lisa legt duidelijk en rustig de stof uit. Ze neemt alles rustig met je door en dan maakt ik vaak opdrachten met haar. Ik ken Lisa al lang en ik vind haar manier van uitleg geven fijn. Ik begrijp het daarna dan veel beter.
Ik vind Lisa heel vriendelijk en heel open, ze legt altijd alles zo uit dat het duidelijk voor je wordt. Ze geeft soms ook eigen voorbeelden waardoor je nog beter de vraag begrijpt. Ik ben grotendeels door haar geslaagd voor mijn eindexamens wiskunde, scheikunde en biologie :). Ik vind Lisa geweldig!
Bekijk meer aanbevelingen
Tarieven
pakketten
- 5u: 100€
- 10u: 200€
webcam
- 20€/u
Leer meer over Lisa
01
Wanneer is de interesse voor jouw onderwerp en voor het geven van privéles ontstaan?
Ik ben altijd heel nieuwsgierig geweest. Als klein meisje vroeg ik mijn ouders de oren van hun hoofd. Ik vond het dan ook enorm leuk toen ik naar school mocht. Vooral in natuur- en aardrijkskunde kon ik mijn nieuwsgierigheid kwijt. Toen ik naar de middelbare school ging bleef die nieuwsgierigheid. Ik wilde alles steeds preciezer en op een kleiner niveau begrijpen. Er ging voor mij dan ook een wereld open toen ik scheikunde kreeg. Opeens werden al mijn vragen beantwoord, maar voor elke vraag die werd beantwoord kwamen weer 5 nieuwe in de plaats. Tot op de dag van vandaag zijn ik en de onderzoekers om mij heen nog steeds op zoek naar de antwoorden op onze vragen. Elke ontdekking die gedaan wordt roept nieuwe vragen op, en dat maakt de bètawetenschap zo fascinerend: Het is nooit klaar.
Toen ik in de derde klas zat begon er op mijn middelbare school een project: students for students. Hierbij gaven scholieren medescholieren bijles. Dit leek me heel leuk, maar ik vond het toen ook erg spannend. Mijn eerste bijleskinderen waren 3 HAVO 3 leerlingen die ik tegelijkertijd les moest geven. Studenten uit mijn eigen jaar dus! Je kunt je voorstellen dat dit niet heel soepel liep, maar ik heb hier wel enorm veel van geleerd. Zo geef ik voortaan alleen privéles zodat ik me volledig op 1 leerling en zijn/haar problemen kan richten. Ook heb ik me vanaf dat moment altijd goed voorbereid voor mijn lessen zodat ik zeker weet dat ik de lesstof zelf volledig beheers. Later ben ik vaak door docenten benaderd of ik interesse had om bijles te geven aan leerlingen in lagere klassen. Omdat het vak scheikunde me goed lag vroegen klasgenoten me ook vaak om een bijles. Op deze manier heb ik vrij vroeg aan leerlingen op bijna elk niveau lesgegeven van VMBO 1 tot VWO 6.02
Vertel ons meer over het vak waarin je lesgeeft en over de onderwerpen die je leuk vindt om te bespreken met leerlingen (en eventueel ook de onderwerpen die je minder leuk vindt)!
Na mijn middelbare school ben ik Geneeskunde gaan studeren aan de Radboud Universiteit. Dat beviel heel goed, maar ik merkte dat ik de bètavakken heel erg miste. Ik ben gek op puzzelen, en ik miste het worstelen met wiskunde of scheikunde vraagstukken. Ik ben daarom naast Geneeskunde, Science gaan studeren. Dit is een combinatiestudie tussen Natuurkunde en Scheikunde. Door deze opleidingen ben ik breed opgeleid en geef ik bijles in alle bètavakken. Er zijn weinig dingen die ik leuker vind dan voor een flinke som gaan zitten en deze na veel moeite oplossen. Ik hoop dit gevoel in mijn lessen over te kunnen brengen op leerlingen. Ik merk vaak dat leerlingen een vak veel leuker gaan vinden als ze het gaan begrijpen en de sommen kunnen oplossen. Dat geeft zo'n kick! Vooral molrekenen bij scheikunde vind ik leuk om uit te leggen. Heel veel leerlingen hebben hier problemen mee, maar deze vragen zijn puzzeltjes met eenzelfde manier van oplossen. Als je het eenmaal ziet wordt het heel leuk. Ook wiskunde vind ik erg leuk om te geven. Statistiek vind ik zelf iets minder interessant en daarom ook wat minder leuk om te geven.
03
Vertel ons over je grote voorbeeld of rolmodel, of het nou een leraar of lerares is waar je zelf les van hebt gehad of een genie in jouw veld!
Mijn rolmodel is toch wel Marie Curie. Ze werd geboren in 1867 in Polen. Omdat Polen door Rusland was bezet werd het vrouwen verboden te studeren. Marie Curie was hierdoor genoodzaakt 's avonds vakken te volgen bij een geheime mobiele universiteit die vrouwen in Polen toch de kans gaf om te gaan studeren. Daarna sloot ze een deal met haar zus. Deze zou naar Parijs gaan om medicijnen te studeren. Marie zou ondertussen in Polen blijven als gouvernante en haar zus in onderhoud voorzien. Daarna was het Maries beurt om te gaan studeren en zou haar zus haar helpen. Marie studeerde af in de Natuurkunde en de Wiskunde. Hierna heeft ze jarenlang onderzoek gedaan naar de radioactiviteit van uranium. Ze heeft hiervoor twee nobelprijzen ontvangen, wat haar de eerste vrouw met een nobelprijs maakte. Ze is helaas vroeg overleden aan leukemie, bijna zeker veroorzaakt door alle straling die ze tijdens haar onderzoek heeft opgevangen.
04
Wat zijn, volgens jou, de vereiste kwaliteiten om een expert te zijn in jouw vak?
Ik denk dat het heel belangrijk is dat je het vak heel leuk vindt. Als je het leuk vindt om te doen ben je ook bereid er veel tijd in te steken. Dat is namelijk een tweede belangrijk punt. Bij de bètavakken is het belangrijk om heel veel te oefenen. Na een tijdje vind je dan een structuur in de antwoorden en kun je ze zelf beantwoorden. Verder denk ik dat het belangrijk is om nieuwsgierig te zijn en steeds meer te willen weten.
05
Kun je ons een leuke anekdote vertellen die te maken heeft met jouw beroep of jouw eigen schooltijd?
Toen ik in groep 3 zat op de basisschool scheef de juf elke week een letter op het schoolbord. Wij moesten dan woorden die begonnen met die letter noemen. We waren hier al een tijdje mee bezig en we kwamen aan bij de letters M, N, O, P .... en ik wist dat de Q eraan zat te komen dus op een dag vertelde ik mijn ouders dat ik helemaal geen woord met de Q kende. Mijn vader heeft me toen het woord quantummechanica geleerd, zodat ik een woord zou hebben als de Q op het bord stond :,) Helaas sloegen we de Q over en heb ik er niets meer mee gedaan. Totdat ik afgelopen jaar het vak quantummechanica heb gevolgd. Wat was dat enorm leuk en interessant! Ik weet nu eindelijk wat er achter dat woordje zit dat ik 15 jaar geleden leerde.
06
Dan is nu de tijd gekomen om toe te geven dat jij misschien ook wel wat moeilijkheden hebt gehad op school... en hoe je die hebt overwonnen!
Als echte bèta heb ik totaal geen gevoel voor talen. Ik had op school vooral moeite met Engels. Ik heb vanalles geprobeerd om van mijn 'talendeuk', zoals mijn moeder het noemde, af te komen. Ik heb bijlessen gevolgd, Engelse boeken gelezen en hulp van medestudenten ingeschakeld. Dit hielp allemaal niet zo goed als ik had gewild.
Uiteindelijk ben ik er gewoon heel veel tijd in gaan steken en stukje bij beetje begon ik hogere punten te halen. Nu ik een Engelse studie doe en heel veel met de Engelse taal in aanraking kom merk ik dat ik er steeds beter in word en het steeds meer vanzelfs gaat. In mijn geval was het dus een kwestie van er veel moeite voor doen. Helaas is dit niet altijd het geval. Soms heb je net een beetje meer of andere uitleg nodig of heb je een verkeerde manier van leren of van vragen aanpakken. Bijles kan dan veel nut hebben!07
Help ons je een beetje beter te leren kennen door ons te vertellen over jouw passies (die je misschien ook van plan bent te delen via Superprof).
Ik hou erg van pianospelen. Daarnaast doe ik aan stijldansen en ben ik leidster van de bevertjes bij de scouting. Verder hou ik van gezelligheid en geniet ik volop van het studentenleven. Ik ben een echte bezige bij en zit eigenlijk nooit stil.
Naast deze dingen die de meeste mensen voor hun lol doen heb ik nog een vreemde passie; ik vind studeren zelf namelijk ook heel leuk om te doen. Ik kan me enorm vastbijten aan een lastig onderwerp en vind het geweldig als ik me dat tot in de puntjes eigen heb gemaakt. Dit wordt deels gevoed door mijn eigen nieuwsgierigheid, maar ook deels door het oneindig interessante vakgebied waarin ik studeer. Ik weet dat de meeste leerlingen niet met zo veel plezier of zelfs met tegenzin aan de bètavakken studeren. Ik hoop dat ik in mijn lessen mijn enthousiasme kan overbrengen waardoor ik het een beetje minder vervelend kan maken om te studeren.08
Wat maakt jou een Superprof (behalve het beantwoorden van deze vragen)?
Ik ben heel erg gestructureerd en ik denk dat dat belangrijk is bij de bètavakken. Ik probeer deze structuur ook aan mijn leerlingen over te dragen in de lessen. Daarnaast ben ik erg rustig, wat voor een prettige en leerzame sfeer zorgt tijdens de lessen. Doordat ik veel ervaring heb met leerlingen op verschillende niveaus kan ik me goed aanpassen aan het leertempo van een leerling. Ik heb veel geduld en vind het prima om dingen zo nodig 3 keer op een andere manier uit te leggen als dit helpt om de stof beter te begrijpen. Verder ben ik erg flexibel en vind ik het belangrijk om samen met een leerling te kijken waar problemen liggen en wat we het beste tijdens de lessen kunnen doen om het beste resultaat te bereiken.