

Het profiel Mike en de bijbehorende contactgegevens zijn geverifieerd door onze experts
Mike
- Tarief 17€
- Reactie 1h
-
Leerlingen7
Aantal leerlingen die door Mike zijn begeleid sinds zijn start bij Superprof
Aantal leerlingen die door Mike zijn begeleid sinds zijn start bij Superprof

17€/u
Helaas is deze leraar onbeschikbaar
- Wiskunde
- Rekenen
- Wiskunde A
- Kansrekenen
- Wiskunde C
WO student uit Zuid-Holland geeft bijlessen aan middelbare scholieren van alle niveau's.
- Wiskunde
- Rekenen
- Wiskunde A
- Kansrekenen
- Wiskunde C
Leslocatie
-
bij jou thuis of op een openbare plek : verplaatsing tot 10 km vanuit Hendrik-ido-ambacht
-
Over Mike
Hallo, mijn naam is Mike. Ik heb aan de Erasmus Universiteit Rotterdam criminologie gestudeerd en volg hier tevens de opleiding rechten. Ik heb dan ook een universitaire loopbaan waarmee ik tevreden mag zijn, maar dit is niet zonder slag of stoot gegaan. In de onderbouw van het VWO was ik een moeilijke leerling die soms moeite had met het tempo en zich bij bepaalde vakken gemakkelijk liet demotiveren wanneer de draad eenmaal kwijt was. In die periode heb ik ook meegemaakt wat voor een verschil huiswerkbegeleiding en individuele bijlessen kunnen maken voor iemands ontwikkeling. Om die reden ben ik op latere leeftijd huiswerkbegeleiding gaan geven op middelbare scholen. Hoewel ik dit met plezier heb gedaan, lijkt het me leuk om een andere weg in te slaan door bijlessen te geven. Zodoende is er meer tijd om leerlingen individueel bij te staan en ze beter bij hun problemen te kunnen helpen.
Over deze les
- Alle niveaus
- Nederlands
Alle talen die tijdens de les gesproken worden :
Nederlands
Ik geloof dat iedere leerling anders denkt en beredeneert. Daardoor ervaart iedere leerling andere struikelblokken die verschillende aanpakken behoeven. Om deze reden ben ik voorstander van een persoonsgerichte-aanpak waarbij de obstakels en de leerling zijn/haar karakter als leidraad dienen voor de inhoudelijke vormgeving.
De eerste bijles zal daarom vooral een soort intake-gesprek zijn. Het doel van dit gesprek is allereerst natuurlijk een prettige kennismaking, maar is er evengoed op gericht om samen met de leerling na te denken over wat bepaalde lesstof voor hem of haar zo lastig maakt. Gaat het bijvoorbeeld fout op de toetsen of ook daarvoor al, in de les? Komt het door de lastige of langdradige vraagstelling of is het lastig in te zien hoe je aan de opgave moet beginnen? Dergelijke vragen zullen ons in de juiste richting moeten wijzen.
Op basis van deze brainstorm zal ik de volgende lessen vormgeven en het eventuele oefenmateriaal selecteren. Vanzelfsprekend zullen ook latere suggesties of opmerkingen van de leerling hierop invloed uitoefenen. Ik vindt het namelijk belangrijk dat de leerling zich prettig voelt om veel vragen stellen en aan te geven wanneer iets niet duidelijk is. Het is immers mijn taak om hem of haar te helpen en wanneer dat niet lukt is het mijn verantwoordelijkheid om het op zo'n wijze uit te leggen dat het wel duidelijk wordt. Wat je echter vaak ziet is dat jongeren het zichzelf aanrekenen wanneer ze de uitleg niet begrijpen, terwijl het hartstikke logisch is als het kwartje niet direct valt, al helemaal bij de vakken die de leerling als lastig ervaart.
Naar mijn mening verdient iedere leerling dus een bijles die aansluit bij wat hij of zij nodig heeft. Ik let hierbij tevens op meer algemene valkuilen in het leven van een middelbare scholier, bijvoorbeeld wanneer ik vermoed dat het misgaat bij het inplannen van huiswerk of de methode van leren. Oplossingen kunnen dan gevonden worden in een (al dan niet uitgebreide) weekplanning of door gebruik te maken van creatieve leeroplossingen zoals flashcards of (wanneer in groepsverband) Kahoot-quizzen.
Uiteindelijk is het mijn doelstelling om de leerling zo goed mogelijk te begeleiden in zijn of haar ontwikkeling op het gebied van de lastige vakken, en de leerling de handvatten te bieden om in de toekomst op eigen kracht beter te worden. Gedurende de bijlessen focus ik me dan ook op het creëren en stimuleren van de zelfstandigheid en het zelfvertrouwen van de student.
Tarieven
Tarief
- 17€
Pakkettarieven
- 5u: 85€
- 10u: 170€
Reiskosten
- + 5€
Specificaties
Nadere afspraken (bv. over eventuele reiskosten) worden in overleg kortgesloten.
Naast een gratis eerste les is het natuurlijk ook mogelijk eerst een kennismakingsgesprek te houden. Afhankelijk van uw voorkeuren kan dit gesprek telefonisch of face-to-face plaatsvinden.
Vergelijkbare leraren Wiskunde
Damian
Papendrecht & online
- €25/u
- 1e les gratis
Ian
Dordrecht & online
- €18/u
- 1e les gratis
Aysenur
Hendrik-Ido-Ambacht & online
- €22/u
- 1e les gratis
Jason
Hendrik-Ido-Ambacht
- €18/u
- 1e les gratis
Shivam
Dordrecht & online
- €20/u
- 1e les gratis
Paul
Rotterdam & online
- €35/u
- 1e les gratis
Iori
Zwijndrecht
- €50/u
- 1e les gratis
Zein
Dordrecht & online
- €30/u
- 1e les gratis
Joel
Dordrecht & online
- €25/u
- 1e les gratis
Steven
Dordrecht & online
- €25/u
- 1e les gratis
Nada
Dordrecht & online
- €14/u
- 1e les gratis
Yuliyan
Dordrecht & online
- €20/u
- 1e les gratis
Hajar
Dordrecht & online
- €40/u
- 1e les gratis
Avi
Dordrecht & online
- €20/u
- 1e les gratis
Oguzhan
Dordrecht & online
- €30/u
- 1e les gratis
Naeem
Dordrecht & online
- €30/u
- 1e les gratis
Galina
Dordrecht
- €15/u
- 1e les gratis
Sharzenia
Ridderkerk & online
- €35/u
- 1e les gratis
Sophia
Ridderkerk & online
- €25/u
- 1e les gratis
Sarah
Ridderkerk & online
- €25/u
- 1e les gratis
-
Bekijk meer leraren wiskunde