Syed - Leraar Economie - Kingston upon Thames
Syed - Leraar Economie - Kingston upon Thames

Dit is de ultieme leraar. Een profiel van hoge kwaliteit, een geverifieerd diploma en een gegarandeerde respons. Syed zal zorgvuldig je eerste EconomieEconomie les organiseren.

Syed

Dit is de ultieme leraar. Een profiel van hoge kwaliteit, een geverifieerd diploma en een gegarandeerde respons. Syed zal zorgvuldig je eerste EconomieEconomie les organiseren.

  • Tarief 80€
  • Reactie 1h
  • Leerlingen

    Aantal leerlingen die door Syed zijn begeleid sinds zijn start bij Superprof

    50+

    Aantal leerlingen die door Syed zijn begeleid sinds zijn start bij Superprof

Syed - Leraar Economie - Kingston upon Thames
  • 5 (80 beoordelingen)

80€/u

Boek een les
  • Economie
  • Marketing
  • Management en Administratie
  • Econometrie

Ervaren universitaire faculteit Toegepaste Econometrie en Kwantitatief Onderzoek. Een onderzoeksbegeleider en auteur van tijdschriftartikelen.

  • Economie
  • Marketing
  • Management en Administratie
  • Econometrie

Leslocatie

Ambassadeur

Dit is de ultieme leraar. Een compleet profiel, een geverifieerd diploma en een snelle responstijd. Syed zal met plezier je eerste Economie les verzorgen.

Over Syed

Faculteit in econometrie en kwantitatieve methoden, en hebben een langdurige interesse en expertise in het geven van econometriecursussen gedurende meer dan twee decennia, op bachelor- en masterniveau.

Naast het lesgeven heb ik Econometrische modellering uitgebreid aangepast in tijdschriftartikelen en in de supervisie van scripties; zoals tijdreeksmodellen, modellen van binaire keuze (Logit, Probit en de Tobit-reeks), Econometrics of Survey-gegevens (Ordered Probit, Ordered Logistic en Multinomial modellen van ordinale en categorische gegevens), panelgegevensmodellen en last but not least, econometrie van de telgegevens (Poisson en Negatieve Binominale Regressie).

Ik heb 17 jaar ervaring in wetenschappelijk onderzoek, waaronder rollen als scriptiebegeleider, senior research fellow en coördinator van het onderzoek. Hebben tijdschriftartikelen gepubliceerd, terwijl nogal wat onderzoekspapers zijn gepubliceerd in internationale congresverslagen. Daarnaast werkte ik als consultant aan twee contractuele projecten.

Lees verder

Over deze les

  • Basisschool
  • VMBO
  • HAVO
  • +8
  • niveaus :

    Basisschool

    VMBO

    HAVO

    VWO

    MBO

    WO Master

    Volwassenenonderwijs

    HBO

    WO Bachelor

    Afgestudeerd HBO

    WO Master afgerond

  • Nederlands

Alle talen die tijdens de les gesproken worden :

Nederlands

Twijfelt u over de validiteit van uw econometrische analyse of een beetje sceptisch in het omgaan met econometrische methoden?

Mijn hands-on aanpak, het aanvullen van Stata/SPSS/Minitab, is gebaseerd op de volgende overwegingen:

Conceptualisering en de nadruk op theorie: presentaties van aannames van de 'gewone kleinste kwadraten', gebruikmakend van uitgebreid gebruik van grafieken, en hoe de aannames van de 'gewone kleinste kwadraten' zorgen voor de beste, lineaire en onbevooroordeelde schatters.

Beoordeling en de effectbeoordeling: discussie over implicaties voor de gewenste eigenschappen van schatters, als aannames van de 'gewone kleinste kwadraten' worden geschonden.

Relevantie en toepasbaarheid: de toepasbaarheid van onderwerpen en methoden in Econometrie illustreren.

Gebruik van visuele hulpmiddelen en algebraïsche manipulaties: visuele hulpmiddelen in de vorm van grafieken worden voornamelijk gebruikt om de basis van het structureren van vergelijkingen en uitdrukkingen te consolideren.

Empirisme en nadruk op de toegepaste modelbouw: van initiële specificatie van econometrische modellen tot consolidatie van econometrische modellen vereisen kritische beoordeling en het kritische oordeel over significantie en onbeduidendheid van potentiële regressoren, en hoe methodologische keuzes kunnen worden aangepast als aannames van OLS worden geschonden. Voor het verfijnen van econometrische modellen worden vroege oordelen gedeeld met studenten, wordt feedback gevraagd en wordt gedemonstreerd hoe te experimenteren met een wetenschappelijke gok, voor modelconsolidatie.

Toepassingsgebieden: Econometrische instrumenten kunnen effectief worden toegepast in de domeinen Bedrijfskunde, Economie, Sociologie, Psychologie, Politicologie, Mediastudies, Onderwijs en Medische Wetenschappen. Verschillende toepassingen van econometrie worden sociometrie en psychometrie genoemd.

Aanvulling van gedigitaliseerde bronnen: om gedigitaliseerd leren in online bijles te vergemakkelijken, vul ik alle genoemde pakketten aan door middel van schermdeling, zodat alle stappen en procedures met betrekking tot het gegevensbeheer en de analyse van de gegevens direct kunnen worden gevisualiseerd. Als er daarnaast nog behoefte is aan het maken van grafieken en het schrijven van vergelijkingen, wordt de digitale tablet gebruikt met het Microsoft Whiteboard en opties voor het delen van schermen, zodat de student(en) hetzelfde gevoel krijgen als een live klaslokaal.

Nadruk op modelevaluatie en interpretatie van resultaten: bij het evalueren van bestaande literatuur en om econometrische modellen op eigen terrein te construeren, is het absoluut noodzakelijk om de theoretische en empirische relevantie en goedheid van de resultaten te beoordelen, en hoe plannen kunnen worden gemaakt voor verdere verbetering van het geschatte model.

Lees verder

Tarieven

Tarief

  • 80€

Pakkettarieven

  • 5u: 402€
  • 10u: 805€

online

  • 80€/u

Specificaties

Voor het communiceren van uw academische zorgen en voor de voorlopige planning van lessen, kunnen we een gratis sessie van 15 minuten hebben.

De genoemde vergoeding is voor lessen over reguliere cursusinhoud, terwijl voor discussie over opdrachten, onderzoeksprojecten, enz. we moeten beslissen over het uurtarief.

Indien het nodig wordt geacht om uw werk(dossiers) na te kijken, zal ik vóór het gesprek mijn tijdsbesteding communiceren over het beoordelingsproces dat moet worden vergoed.

Leer meer over Syed

Leer meer over Syed

  • When did you develop an interest in your chosen field and in private tutoring?

    My fondness for teaching profession has traces at the stage of my schooling: when I and my siblings were used to ask parents about different occupations and professions, so that every one of us can choose a plausible career path, accordingly. I can clearly recall that my father was used to say that though prophets and saints opted quite a few professions, but teaching and health care are always being regarded amongst incredibly noble professions. I can say that the strong literary background of my parents predominantly appreciated my respect for teaching profession.
    For quite some time, in pedagogical sciences it is being preferred that in order to ensure individual attention, small group of students have high efficacy, over large number of students. In recent times, theories of personality development further stress upon individualization. In this context we as academician require to assess personalized needs of students, with great diligence. In one on one coaching I carefully make use of case specific illustrations, examples, choice of analytical tools etc. to ensure in-depth understanding of the subject. If the subject in itself is rather complex, I make sure to simplify things.
    I liked the Superprof. Portal as it gives comprehensive outreach to students, in form of one on one/ group caching and also through online consultation.
  • Tell us more about the subject you teach, the topics you like to discuss with students (and possibly those you like a little less).

    My learning and teaching interests include Quantitative methods: Mathematical modeling; Econometrics; and Statistics, core subjects in Economics such as Microeconomics, Macroeconomics, Mathematical Economics, while heart of my academic proficiency lye in thesis supervision, in domain of Social Sciences and humanities. So far, I have supervised over 141 theses of Honor’s, Master’s and at M.Phil levels.
    Regarding digitalized computational/ analytical skills, I am proficient in using Stata, SPSS, Minitab, Statgraphics, Maple, WinQSB, Nvivo and Turnitin, both in my teaching as well as in my research experience.
  • Did you have any role models; a teacher that inspired you?

    
I can clearly mention that I am providential enough that my father suggested me to opt Economics, Statistics and Mathematics as soon as I completed my schooling, as he viewed these subjects more close to my nature. Throughout my career, whenever my temperament and skillfulness is appreciated by my students or at International forums, I always thanked my late father, for assessing me so well. As I was duly equipped with different aspects of quantitative methods due to my long standing interest, I enjoyed quantitative proficiency not just in my teaching experience but predominately in my research experience as well.
  • What do you think are the qualities required to be a good tutor?

    
A strong background in quantitative skills is a prerequisite for quite some time as there has been an intense use of Descriptive and Inferential Statistics, Econometrics & Regression analysis, Mathematics of chance: Game Theory as well as of mathematics of optimization: Linear/ nonlinear/ integer/ goal programming etc, in academic curricula and in research. Secondly, I feel that a good teacher essentially should have good sense of observational psychology: within a short conversation he/ she should carefully assess personalized needs of the student. And last but not the least, a good communication skill: ability of making simplification; wide choice of vocabulary and an easy going conversation style.
    While tutoring, the timing/ stage of seeking student response/ feedback is always very important: un till I feel that student has grasped something, the feedback of the student is always being invited with a pause, so that he/she can participate effectively, without losing confidence/ faith.
  • Provide a valuable anecdote related to your subject or your days at school.

    At a young age of 24, I was invited as visiting Professor to teach Econometrics to master’s classes. I had to spend days and night before the semester start, to fully grasp the subject as well as to fully absorb lecture contents, as part of my understanding. Getting such a tough assignment at a young age developed my temperament, and in rest of my career this time investment amused me a lot.
  • What were the difficulties or challenges you faced or still facing in your subject?

    I am bit skeptical that in last around one decade or so, due to extensive use of digital/ mobile gadgets and social media, we have witnessed that the ability of students to concentrate on academics has adversely been affected. Simultaneously, the habit of consulting books and libraries also witnessed slackness.

  • Do you have a particular passion? Is it teaching in general or an element of the subject or something completely different?

    
Potentially, I can manage to explain how students can be benefited through digitalization in education, specifically in domain of research. Secondly, I can arrange seminars on the incidence of plagiarism, how its incidence is being detected, how to avoid it naturally, and what legal complications can arise, if its incidence is established.
  • What makes you a Superprof (besides answering this interview questions :-P) ?

    Precisely, I can say that I have sizable experience of teaching in above mentioned subjects; lots of experience as thesis supervisor; have 13 journal publications in the Norwegian Database of Scientific publication (NSD); was invited as International guest at Peradeniya International Economics Research Symposium in 2014; worked as a consultant on two contractual projects; and last but not the least, I have 14 International conference proceedings.
--
--

Vergelijkbare leraren Economie

  • Marijn

    & online

    4.9 (16)
    • €39/u
    • 1e les gratis
  • Mick

    Amsterdam & online

    4.9 (25)
    • €65/u
  • Tom

    Amsterdam & online

    5 (79)
    • €50/u
    • 1e les gratis
  • Adam

    Amsterdam & online

    4.9 (38)
    • €50/u
    • 1e les gratis
  • Huib

    Varsseveld & online

    5 (12)
    • €45/u
  • Abel

    Amsterdam

    5 (12)
    • €40/u
  • Pepijn

    Hilversum & online

    5 (10)
    • €45/u
    • 1e les gratis
  • Josephine

    Rotterdam & online

    4.9 (24)
    • €35/u
  • Ton

    's-hertogenbosch & online

    4.8 (9)
    • €40/u
  • Marcel

    Spaubeek & online

    5 (8)
    • €39/u
    • 1e les gratis
  • Edward

    Den Haag

    5 (8)
    • €25/u
  • Emile

    Amsterdam & online

    5 (5)
    • €30/u
    • 1e les gratis
  • Cornelis

    Schiedam & online

    4.9 (10)
    • €35/u
  • Robbie

    Arnhem & online

    4.7 (3)
    • €17/u
    • 1e les gratis
  • Daan

    Zoetermeer & online

    5 (6)
    • €28/u
    • 1e les gratis
  • Rayan

    Berkel en Rodenrijs & online

    5 (7)
    • €25/u
    • 1e les gratis
  • Joëlle

    Amsterdam & online

    5 (9)
    • €30/u
    • 1e les gratis
  • Henk

    Soest & online

    5 (5)
    • €25/u
    • 1e les gratis
  • Johan

    Zwolle & online

    5 (4)
    • €60/u
    • 1e les gratis
  • Bas

    Amsterdam & online

    4.9 (8)
    • €35/u
  • Bekijk meer leraren economie