
Paul
Ambassador
- Uurtarief 25€
- Reactietijd 9h
- Aantal studenten 50+
1e les gratis!
Natuurkunde Deskundige in het onderwijs geeft Bijles en Huiswerkbegeleiding TU Delft student geeft Fysiek en Online onderwijs
-
- Rotterdam
- Bij de leraar thuis
- Bij jou thuis
- Online (via webcam)
Ambassadeur
Deze leraar heeft al onze testen doorstaan en is een van de besten op Superprof. Deze leraar vertegenwoordigt trots onze waarden!
Over deze les
Filosofie
Bij het geven van bijles is het belangrijk dat de docent zich houdt aan een stappenplan. Het is essentieel dat dit stappenplan gevolgd wordt om later te kunnen reflecteren op het proces. Je kunt namelijk door middel van reflectie mogelijke reden van falen uitsluiten. Bij het juist gebruiken van deze methode is het ontdekken van het kernprobleem bijna gegarandeerd.
Werkwijze
Bij elk punt gebruik je de volgende structuur. “Uitleg – Oefening – Specialisatie – Automatisme”. Je geeft de uitleg en zorgt dat je zelf een voorbeeld uiteen licht. Vervolgens laat je de leerling oefenen met een soortgelijke opdracht om te analyseren hoe de leerling er mee om gaat. Op het moment dat je ziet dat de basis goed gaat maak je samen een opdracht die meteen een stuk ingewikkelder is. Na de les zorg je dat er genoeg opdrachten achterblijven zodat de leerling kan werken aan automatisme. Dit kost tijd en daarom is het vaak niet mogelijk om in een enkele les een probleem op te lossen dat is ontstaan na een veel langere periode. Een "spoed les" is daarom alleen nuttig wanneer de leerling zelf al enige tijd bezig is geweest met de stof. Er kan bij de toets voorbereiding dan gestuurd worden aan de hand van de vooruitgang die de leerling al zelf heeft ondervonden.
Reflecteren
De les duurt vaak niet langer dan 60 minuten. De aanbeveling is dan ook om in het begin minimaal twee keer per week consequent af te spreken om een probleem op te lossen. Het is hierbij dan ook de bedoeling dat de docent bij elke volgende afspraak vooruitgang boekt met zijn of haar lessen. Dit kan alleen gecontroleerd worden bij de leerling. Kijk goed of de leerling de aangegeven opdrachten heeft gemaakt en vraag of hij of zij hier problemen mee heeft ervaren. Reflecteer ook altijd op je eigen lessen. Er is altijd ruimte voor verbetering. Sta dan ook met deze mentaliteit in het vak.
onderwerpen
- Natuurkunde
- NaSk (Natuur Scheikunde)
- Examentraining Natuurkunde
talen
- Engels
- Nederlands
niveaus
- Alle niveaus
Over Paul
Vanwege de aard van mijn eerste opleiding heb ik een volledig jaar lesgegeven aan de tweede en vierde klas. Ik geef sinds 2014 persoonlijke bijles en huiswerkbegeleiding in de vakken natuurkunde, wiskunde en scheikunde. In deze jaren heb ik al meer dan 100 individuele leerlingen begeleidt met additie van zeker 10 werkgroepen. Ik heb al twee jaar achter elkaar examentraining georganiseerd voor het vak wiskunde en begeleidt ook al een jaar studenten op het HBO bij het geven van bijles.
Mijn leerlingen hebben bij de juiste inzet dan ook altijd vooruitgang geboekt ten op zichtte van eerder behaalde resultaten!
Beoordelingen
Al onze beoordelingen zijn verzameld door ons en 100% betrouwbaar.
Perfect! Paul neemt de tijd om de lesstof goed uit te leggen, gebruikt voorbeelden en doet veel oefeningen. Bij de uitleg maakt hij ook veel tekeningen. Paul is rustig en vriendelijk. Li Li is enorm vooruitgegaan.
- Reactie van Paul : Ik en Lili hebben enorme stappen gezet in de aanloop naar het centraal examen. Wat is zij vooruit gegaan. Samen wachten wij de resultaten van het examen af.
Perfect! Paul heeft op het laatste moment een natuurkunde mondeling voor mijn zoon in elkaar gezet. Superbedankt!
- Reactie van Paul : Jonas heeft een laatste duw in de rug gehad en is nu meer bewust van zijn kennis en kunde. Voel je vrij om mij in de toekomst weer te contacteren!
Bekijk meer beoordelingen
Aanbevelingen
Les recommandations proviennent des proches et des connaissances de ce professeur Natuurkunde.
Paul geeft sinds kort onze dochter bijles wiskunde op VWO 5: eerste cijfer een 8,6!
Paul heeft erg veel kennis en overigens veel geduld. Hij legt alles rustig en helder uit en is erg prettig om mee te werken. Ik heb nog een lange weg te gaan, maar met jouw hulp ga ik het halen Paul!
Paul heeft mij binnen één week geholpen om mij zo goed mogelijk voor te bereiden voor VWO examen Wiskunde B. Hij legt goed en rustig de stof uit, geeft goede tips en tricks en geeft leerzame opdrachten mee na de les om te oefenen. Door de hulp van Paul ben ik geslaagd voor het examen!
Een geduldige leraar, die verder kijkt dan alleen de getallen die voor het bijlesvak nodig zijn. Karakter en werkwijze van student worden ook tegen het licht gehouden en benoemd en daar past hij ook zijn werkwijze op aan. Rustige, kundige, betrouwbaren leraar waar menig student veel aan kan hebben (zelfstudie is natuurlijk ook altijd belangrijk onderdeel van succes)!
Paul is de ideale leraar waarnaar je opzoek bent voor ondersteuning bij vakken zoals wiskunde. Hij werkt structureel en legt ook duidelijk uit door samen opgaves te maken.
Daarnaast geeft Paul ook tips en tricks die je wellicht nog meer helpen bij mogelijke achterstanden.
Ik ben nog nooit zo tevreden (en trots) geweest met de vooruitgang van mijn wiskunde cijfers en ik heb hierdoor ook meer zelfvertrouwen in mezelf.
Paul is een echte aanrader!Paul heeft mijn dochter geholpen met het weer begrijpen van Natuurkunde en is daar goed in geslaagd. Hij legt rustig uit, stelt tussentijds check vragen en verduidelijkt de stof stapsgewijs met visualisaties. Inmidddels is mijn dochter weer helemaal bij!
Paul is me er eentje hoor, heeft mijn zoon letterlijk en figuurlijk uit de brand geholpen! Paul wist raad met een super slecht doordringbare puber in VWO 5 en heeft hem van een 5,3 naar een 7,6 gemiddeld geholpen voor wiskunde! Ook heeft Paul hem geholpen met skills voor het leven, eeuwig dankbaar voor!
Hij Is een goede leraar en hij legt alles super goed uit en zorgdragen ervoor dat je het echt snapt en hij heeft het door als je het niet meer snapt en dan neemt hij er de tijd voor om het uit te leggen
Paul heeft mijn dochter bijlessen gegeven. Wij hebben het als zeer prettig ervaren. Rust en geduld is echt de kern.
Paul is in staat om wiskunde in eenvoudige taal over te brengen.Aardige serieuze bijles docent. Legt heel helder uit wat hij van je verwacht. Zijn structurele manier van werken heb ik naar verloop van tijd enigzins overgenomen. Hij heeft mij geholpen met wat wiskundige vakken op mijn HBO opleiding.
De uitleg die hij geeft is altijd duidelijk, niet alleen dat maar hij is altijd bereid om iets opniew uit te leggen. Naast dat is hij gewoon een hele aardige docent. Ik heb Paul leren kennen omdat ik bijles nodig had. Na mijn eerste les met hem had het enorm geholpen.
Paul is geduldig, ervaren, kan rustig en duidelijk uitleg geven. Mijn kind heeft een goed klik met hem en ik ben erg blij met hem.
Hij is altijd serieus bezig maar kan ook soms een grapje maken en hij weet ook hou jongeren tegenwoordig zijn en weet ook dat ze altijd niet even serieus zijn, hun husiwerk niet maken etc. Hij weet ook alles over natuurkunde, alles wat ik op school krijg weet hij uit zijn hoofd.
Bekijk meer aanbevelingen
Tarieven
pakketten
- 5u: 125€
- 10u: 250€
webcam
- 23€/u
gratis lessen
- 1uur
Specificaties
De gratis les duurt 30 minuten. Naast de lessen hou ik een voortgangsdocument bij voor eventuele terugkoppeling. Voor meer informatie kan altijd contact met mij worden opgenomen.
Leer meer over Paul
01
Wanneer is de interesse voor jouw onderwerp en voor het geven van privéles ontstaan?
Oorspronkelijk heb ik de lerarenopleiding wiskunde gevolgd. Ik zal hierbij zeggen dat vooral
wiskunde de voornaamste reden was dat ik dit ben gaan doen. Ik was altijd al geïnteresseerd
in de technische vakken en keek er naar uit om mij hier in te verdiepen. Ik was natuurlijk nog
jong en had niet nagedacht over het feit dat een nog veel groter deel van de opleiding gefocust
was op lesgeven, pedagogiek, communicatie en ontwikkeling van de didactische
vaardigheden.
Toen ik hiermee bezig was kreeg ik echter het gevoel dat ik mijn einddoel uit het oog verloor. Ik wilde mijzelf namelijk zoveel mogelijk ontwikkelen in mijn vak, maar daar lag hierbij niet de nadruk. Onderhand had ik al stage gelopen en dus zelfstandig voor de klas gestaan. Ondanks dat ik mijn propedeuse behaalde knaagde er iets aan mij. Ik wilde meer en besloot te stoppen met de opleiding. Ik ben gaan studeren aan de technische universiteit in Delft en sta niet meer voor de klas.
Waarom geef ik dan privé les? Er was één aspect van het lesgeven dat ik enorm ben gaan
missen en dit was het contact met de leerlingen. Het gaf enorm veel voldoening om mensen te
helpen, vooral als ze ook echt iets wilden leren. Als je voor de klas staat is het soms moeilijker
om dit te herkennen, maar bij het geven van bijles zie je de intenties van een leerling veel beter. Ik
heb het mijn missie gemaakt om al deze leerlingen een handje te helpen. Als ze naar mij uitreiken
zal ik dan ook mijn best doen om ze te helpen.02
Vertel ons meer over het vak waarin je lesgeeft en over de onderwerpen die je leuk vindt om te bespreken met leerlingen (en eventueel ook de onderwerpen die je minder leuk vindt)!
Zoals ik al zei ben ik enorm geïnteresseerd in de technische vakken. Als je even doorzet op de
middelbare school en vakken zoals wiskunde en natuurkunde de kans geeft om zichzelf te laten
zien zal er een wereld voor je open gaan. Dit soort vakken beschrijven de wereld zo goed en zijn
te vertalen op een manier die iedereen kan begrijpen.
Deze vakken dagen me uit en zorgen er soms ook voor dat ik ze even niet meer wil zien. Op
het moment dat je alles even laat bezinken zal je zien dat je elke keer weer meer begrijpt. Het
gevoel als je eindelijk iets begrijpt wat eerst zo ongrijpbaar leek is fantastisch. Als leraar is het moeilijk om dit gevoel over te brengen bij leerlingen als het vak in de eerste instantie zo ongrijpbaar lijkt. Dit is dan ook mijn uiteindelijke doel. Oh en een mooi cijfer is natuurlijk ook leuk!
Daarbij moet ik zeggen dat elk vak zijn rol heeft bij de ontwikkeling van een persoon. Waarmee jij
verder gaat is uiteindelijk aan jou. Ik zou er persoonlijk niet op staan wachten om iemand zijn
boekhouding voor de rest van mijn leven te doen, maar voor iedereen is er iets!03
Vertel ons over je grote voorbeeld of rolmodel, of het nou een leraar of lerares is waar je zelf les van hebt gehad of een genie in jouw veld!
Ik heb zelf geen specifiek rolmodel of in ieder geval niet een enkele. Ik heb wel enorm veel
respect voor alle gepassioneerde leraren die het aandurven om voor de klas te staan. Onze
leraren zijn superbelangrijk voor de toekomst van onze kinderen. Ze ondersteunen ze in
verschillende levensfasen en hebben allemaal invloed op hun ontwikkeling. Onderschat niet hoe
moeilijk het kan zijn om een grote groep studenten dag in en uit te onderwijzen. Mijn partner is
afgestudeerd wiskunde docent en ik respecteer haar enorm. Lesgeven is dan ook echt een vak
apart!04
Wat zijn, volgens jou, de vereiste kwaliteiten om een expert te zijn in jouw vak?
Als aller eerste is het enorm belangrijk dat je verstand hebt van je vak. Dit is natuurlijk logisch. Als
jij jezelf niet genoeg hebt ontwikkeld in een vakgebied is het onmogelijk om alle denkfouten van
een leerling te zien. Ik kom wel meteen met de deur binnenvallen met mijn volgende punt. Een
docent die verstand heeft van zijn vak is niet per definitie een goede docent. Ik gaf al eerder aan
dat je veel meer vaardigheden zal moeten aanleren om een goede docent te zijn.
Je werkt met kinderen of jong volwassenen. Dit is een moeilijke doelgroep die niet altijd
makkelijk bereikbaar is. Je zal dus moeten werken aan je pedagogische en didactische
vaardigheden. Voor iedereen die net begint heb ik één tip die universeel geldt. Bereid je goed
voor en houd je aan de basis. Zorg dat er een duidelijke structuur zit in de manier waarop je
werkt. Ook al is dit niet meteen duidelijk voor de leerling, het is belangrijk dat het duidelijk is
voor jou. Maak een stappenplan en doe ervaring op. Blijf vooral gepassioneerd en streef naar
verbetering.05
Kun je ons een leuke anekdote vertellen die te maken heeft met jouw beroep of jouw eigen schooltijd?
Ik heb zelf een zeer interessante middelbare schoolcarrière gehad. Ik was zeker niet de ideale
leerling, maar was wel altijd prestatiegericht. Ik was zeker niet even goed bevriend met alle
docenten en had altijd wel kritiek op iets. Ondanks dit profiel kreeg ik altijd van mijn docenten te
horen dat ik een excellente docent zou kunnen worden. Ik gaf dan altijd aan dat dit zou
gebeuren. Ik was natuurlijk nog vrij jong, maar kon hier niet eens aan denken. Uiteindelijk ben ik
toch in het onderwijs terecht gekomen, wat best ironisch is.06
Dan is nu de tijd gekomen om toe te geven dat jij misschien ook wel wat moeilijkheden hebt gehad op school en hoe je die hebt overwonnen!
Zoals ik al eerder aangaf voldeed ik niet aan de beschrijving van een top leerling. Dit is nog best
zacht uitgedrukt. Ik weet precies hoe het is om deze tijd door te komen en heb zelf ervaren hoe
koppig je kunt zijn. Ik luisterde naar geen enkel advies en deed alles op mijn eigen manier. Dit
leidde uiteindelijk toch tot slechte schoolprestaties. Op het moment dat dit ging opstapelen was
dit voor mij het signaal dat ik er iets aan moest doen. Ik kon niet toegeven aan het feit dat ik zo
slecht scoorde. Mijn drang naar prestatie heeft mij wakker geschut. Dit natuurlijk in combinatie
met ouder worden ;)07
Help ons je een beetje beter te leren kennen door ons te vertellen over jouw passies.
Naast de voldoening om andere te helpen zijn er natuurlijk ook andere zaken waar mijn aandacht
naar toe gaat. Zoals ik al eerder aangaf ben ik gaan studeren aan de technische universiteit in
Delft. Ik ben mij hier momenteel verder aan het ontwikkelen. We zijn hier in zekere zin continue
bezig met het analyseren en oplossen van problemen. We maken hier gebruik van modellen op
de computer en hebben hier natuurlijk onze grote vriend wiskunde nodig. Ik zit hier op mijn plek
en doe het rustig aan. Ik ben in ieder geval nog lang niet van plan om te stoppen met het helpen
van leerlingen.08
Wat maakt jou een Superprof?
Een superprof zet in mijn ogen zijn leerlingen altijd op de eerste plaats, zal nooit
een onredelijke verwachting creëren en moet altijd gepassioneerd blijven. Een superprof geeft een leerling ook inzicht in zijn eigen leerproces. Ik ben van mening dat ik aan deze eisen voldoe.