Marijn - Leraar Geschiedenis -
Marijn - Leraar Geschiedenis -

Dit is de ultieme leraar. Een profiel van hoge kwaliteit, een geverifieerd diploma en een gegarandeerde respons. Marijn zal zorgvuldig je eerste GeschiedenisGeschiedenis les organiseren.

Marijn

Dit is de ultieme leraar. Een profiel van hoge kwaliteit, een geverifieerd diploma en een gegarandeerde respons. Marijn zal zorgvuldig je eerste GeschiedenisGeschiedenis les organiseren.

  • Tarief 39€
  • Reactie 1h
  • Leerlingen

    Aantal leerlingen die door Marijn zijn begeleid sinds zijn start bij Superprof

    50+

    Aantal leerlingen die door Marijn zijn begeleid sinds zijn start bij Superprof

Marijn - Leraar Geschiedenis -
  • 4.9 (8 beoordelingen)

39€/u

Boek een les
  • Geschiedenis
  • Psychologie

Zeer ervaren Docent geschiedenis - Middelbaar onderwijs, alle niveaus. Didactisch zeer goed met een passie voor het vak

  • Geschiedenis
  • Psychologie

Leslocatie

Ambassadeur

Dit is de ultieme leraar. Een compleet profiel, een geverifieerd diploma en een snelle responstijd. Marijn zal met plezier je eerste Geschiedenis les verzorgen.

Over Marijn

Ik ben Marijn. Ik zit al in het lesgeef-vak vanaf dat ik vijftien ben, toen ik begon met privé gitaarlessen en klassikale economielessen. Sindsdien ben ik altijd blijven lesgeven. Het is mijn passie, ik vind het elke les weer leuk en ik vind het heerlijk elk jaar zo veel leerlingen te helpen slagen of overgaan. Ook tijdens en na mijn studie Psychologie ben ik les blijven geven, voornamelijk in statistiek, methoden en wiskunde. Geschiedenis is echter, al heb ik het niet gestudeerd, een grotere passie van me. Elke ochtend en elke middag in de trein las ik over Napoleon, Hannibal, Xerxes, noem het maar op. Vele duizenden uren heb ik me verdiept in de geschiedenis van de wereld, ik kan simpelweg niet stoppen met lezen. Graag deel ik dit plezier met eenieder die daar behoefte aan heeft. Met mijn uitlegkwaliteiten luister je naar een leuk verhaal, en voordat je het weet ben je klaar voor je toets.

Lees verder

Over deze les

  • Alle niveaus
  • Nederlands

Alle talen die tijdens de les gesproken worden :

Nederlands

Lesgeven gaat voor mij om meer dan alleen de stof. Het gaat erom de leerling niet alleen de stof te leren, maar, nog belangrijker, op zo'n manier samen te werken dat de leerling zelf leert leren. Daarbij staat plezier voor mij centraal. Hoe saai de stof ook is, samen maken we er wat leuks van op zo'n manier dat je het voor altijd begrijpt, en in de toekomst zelfredzaam bent. Voor geschiedenis heb ik een buitengewone passie, al vanaf dat ik een peutertje ben.

Lees verder

Tarieven

Tarief

  • 39€

Pakkettarieven

  • 5u: 195€
  • 10u: 390€

online

  • 39€/u

Leer meer over Marijn

Leer meer over Marijn

  • 1) Wanneer is de interesse voor jouw onderwerp en voor het geven van privéles ontstaan?

    1) Als sinds ik een klein ukkie ben, ben ik een breed geïnteresseerd, leergierig persoon geweest. Ik stelde mijn moeder zo veel vragen dat ik toen ik vijf was een kinderencyclopedie van haar kreeg, gevolgd door een echte nadat ik de eerste uit had. Met name geschiedenis, rekenen en wiskunde en de werking van een land op het gebied van economie heb ik altijd leuk gevonden. Uren zat ik later in de bus of in de trein, op weg naar mijn studie psychologie, nog steeds te lezen over Napoleon, Hannibal, Alexander de grote, of over wiskundige raadsels of ontdekkingen. Zelfs de computerspelletjes die ik speelde waren educatief.

    Met lesgeven begon ik toen ik 15 was en in de 5e van het vwo zat. Er waren extra economielessen nodig voor studenten uit 5havo die moeite hadden met de stof en sommige leerlingen werden ingezet om die te geven, ik was er een van. Gelijktijdig besloot ik prive, vanuit mijn eigen kamer, gitaarlessen te gaan geven. Ik speel sinds mijn negende en het lesgeven beviel zo goed dat ik een poging durfde te wagen. Dat heb ik jaren gedaan en sindsdien ben ik altijd in het vak gebleven.
  • 2) Vertel ons meer over het vak waarin je lesgeeft en over de onderwerpen die je leuk vindt om te bespreken met leerlingen (en eventueel ook de onderwerpen die je minder leuk vindt)!

    2) Ik geef verscheidene vakken. Het vak wat ik zonder het leuk te maken op zichzelf al ontzettend leuk vind is geschiedenis. Het ontstaan van de wereld zoals die nu is, jaren van tumult, oorlog, vrede, ontdekkingen, het spreekt allemaal zo ontzettend tot mijn verbeelding. Ik kan me totaal verliezen in een goed boek of een goede film. Voor mij leeft het nog, is het alsof je zo een wereld in stapt die ergens nog bestaat. Nét op de tweede plaats komt wiskunde. Ik denk dat wiskunde de taal van de natuur is. Alles wat we weten, alle patronen, cycli, kunnen gevat worden in wiskunde. Een diep begrip van wiskunde is een diep begrip van de wereld. Als ik opnieuw zou gaan studeren zou ik eerder wiskunde gaan studeren dan psychologie. Het leuke van Wiskunde en Statistiek is ook dat mensen vaak het idee hebben dat het moeilijk is, maar als ze eenmaal leren begrijpen waar het echt over gaat, blijkt dat het allemaal wel meevalt, en dat het zelfs leuk is!

    Gelukkig ben ik er achter gekomen dat, al vond ik de vakken zelf vrij saai toen ik nog op school zat, ook economie en bedrijfseconomie leuk kunnen zijn. Elk vak heeft iets leuks, elk vak kan leuk gemaakt worden. Vaak is echt begrijpen waar het over gaat al een reden waardoor een vak ineens leuk en interessant is.
  • 3) Vertel ons over je grote voorbeeld of rolmodel, of het nou een leraar of lerares is waar je zelf les van hebt gehad of een genie in jouw veld!

    3) Mijn grote voorbeelden zijn een van mijn beste vrienden, die docent is, en mijn vroegere gitaarleraren. Mijn vriend heb ik leren kennen omdat hij mijn engels docent was. We zijn toen samen muziek gaan maken en goede vrienden geworden ondanks ons leeftijdsverschil. Hij is iemand die altijd vernieuwend is, altijd bezig is met hoe onderwijs leuk kan zijn, altijd op zoek naar methoden die mensen meer aanspreken. Zelfs na jaren in het vak is zijn passie onverminderd en dat is erg inspirerend. Mijn gitaarleraren waren allemaal ook passievolle muzikanten, die speelden met plezier en liefde en ook zo lesgaven, ook dat vond ik altijd erg leuk om te merken en zo geef ik (hoop ik) ook les. Tot slot heb ik grote bewondering voor de grote wetenschapscommunicatoren als Neil DeGrasse Tyson, Bill Nye, Michio kaku, Stephen Hawking, etc. Hoe ze in staat zijn complexe stof interessant te maken voor mensen die het nauwelijks kunnen bevatten, zoals ik, vind ik prachtig.
  • 4) Wat zijn, volgens jou, de vereiste kwaliteiten om een expert te zijn in jouw vak?

    4) Ik denk dat het belangrijkste wat een docent moet bezitten om een goede docent te zijn, oprechte interesse en zin om te helpen is. Je eigen ego opzij kunnen zetten, niet daar zitten lesgeven om je goed te voelen over jezelf, maar belangeloos behulpzaam zijn. Van mij hoeft een leerling nooit iets. Ik zal nooit zeggen dat iemand per se huiswerk moet maken en ik vind dat het nooit aan mij ligt als een leerling een goed cijfer haalt, maar aan de leerling zelf. Ik denk dat je als docent ondersteunend moet zijn, een leerling moet leren dat ze het zelf kunnen, zelf verantwoordelijk kunnen leren zijn. Als de lessen dan stoppen, kan de leerling zelf verder en dat is het belangrijkste.
  • 5) Kun je ons een leuke anecdote vertellen die te maken heeft met jouw beroep of jouw eigen schooltijd?

    5) Het leukste verhaal aan mijn schooltijd is denk ik niet zozeer een sterke anekdote, maar eerder een mooi verhaal. Eens per twee jaar deed onze school een muziektheater, een groot toneelstuk met dans en een live band, waar ik in speelde. Meer dan honderd leerlingen en tientallen docenten deden mee. De uiteindelijke speelweek was een van de leukste weken van mijn leven. Het mooiste eraan vond ik dat de groepjes die normaal bestonden onder de leerlingen, en het onderscheid tussen docent en leerling, eigenlijk helemaal wegviel. Iedereen werkte samen en zette zijn of haar schouders eronder en zo zetten we samen iets prachtigs neer. Ik voelde me deel van een grote groep en heb vrienden voor het leven gemaakt. Ik leerde dat docenten ook maar gewoon mensen met een baan zijn en heb ervan geleerd op een hele gelijkwaardige manier met iedereen om te gaan. Dat alles maakte het een bijzondere, leerzame ervaring en ik ben blij dat ik er deel van was.
  • 6) Dan is nu de tijd gekomen om toe te geven dat jij misschien ook wel wat moeilijkheden hebt gehad op school... en hoe je die hebt overwonnen!

    6) Ik heb even nagedacht over hoe eerlijk ik deze vraag ging beantwoorden, en heb besloten dat geheel naar waarheid te doen, al is die niet zo leuk. Mijn schooltijd had leuke elementen, zoals het muziektheater, maar was over het algemeen afgrijselijk, met name de brugklas. Ik voelde me zo naar op school en in de klas dat ik ongeveer een dag per week ziek was van de stress en ook latere jaren ging ik altijd met ontzettende tegenzin naar school. Wat me er doorheen heeft geholpen zijn de bevriende docent waar ik eerder over schreef, muziek maken en mijn vrienden. Een bijzonder iemand als mijn vriend, die langskomt in het leven op het juiste moment, kan een ongelooflijke invloed hebben, levensreddend zelfs, door gewoon steunend aanwezig te zijn. Misschien vind ik het daarom prettig jongeren en ouderen echt te steunen met hun schoolwerk, al is het maar een beetje.
  • 7) Help ons je een beetje beter te leren kennen door ons te vertellen over jouw passies (die je misschien ook van plan bent te delen via Superprof).

    7) In het dagelijks leven werk ik graag met hout, in allerlei vormen. Ik kap bomen om te verkopen, verzaag ze naar planken en balken met de gigantische lintzaag die we hebben, en maak er graag meubels van. Mijn huis, bed, bureau, stoel, tafeltjes zijn allemaal zelfgemaakt. Ik vind het heerlijk zo buiten te werken, fysiek bezig te zijn en mooie dingen te maken. Daarbij hou ik erg van muziek. Ik speel weliswaar wat minder gitaar dan vroeger, maar speel en zing nog steeds wel eens. Ik hou het meest van harmonies zingen met meerdere mensen en hou ook van muziekstijlen waarin dat belangrijk is, zoals bijvoorbeeld bluegrass. Dat past dan ook meteen bij mijn houthakkersbestaan.
  • 8) Wat maakt jou een Superprof (behalve het beantwoorden van deze vragen 😉) ?

    8) Aan mij als leraar heb je iemand die echt tot het gaatje gaat je te leren wat je leren wil. Ik ben gepassioneerd, gedreven, wil graag helpen. Van mij leer je niet alleen stof, maar ook, of misschien wel juist, hoe je later zelf kunt leren op een leuke en efficiënte manier. In de regel slagen mijn leerlingen dan ook altijd, of gaan ze over, ook al begonnen ze het jaar nog met zo'n achterstand. Daarbij zijn lessen samen gewoon leuk. Ik heb vrijwel nooit een saai uur met iemand, of een les die niet nuttig was. De tijd vliegt altijd om, voor je het weet is het alweer klaar. Die combinatie, leuk, nuttig, leerzaam, maakt mij de superprof.
--
--

Vergelijkbare leraren Geschiedenis

  • Predrag

    Nieuw
    • €25/u
    • 1e les gratis
  • Madieke

    Zeist & online

    Nieuw
    • €20/u
    • 1e les gratis
  • Kevin

    Amersfoort & online

    5 (2)
    • €30/u
    • 1e les gratis
  • Clara

    Amersfoort & online

    5 (1)
    • €20/u
    • 1e les gratis
  • Maarten

    Zeist & online

    Nieuw
    • €17/u
    • 1e les gratis
  • Onno

    Amersfoort & online

    Nieuw
    • €18/u
    • 1e les gratis
  • Kim

    & online

    Nieuw
    • €16/u
    • 1e les gratis
  • Bart

    De Bilt & online

    Nieuw
    • €18/u
    • 1e les gratis
  • Jeroen

    Amersfoort & online

    Nieuw
    • €30/u
    • 1e les gratis
  • Chrit

    Utrecht & online

    Nieuw
    • €22/u
    • 1e les gratis
  • Anass

    Utrecht

    Nieuw
    • €17/u
    • 1e les gratis
  • Robbin

    Amersfoort & online

    Nieuw
    • €18/u
    • 1e les gratis
  • Twan

    Utrecht & online

    Nieuw
    • €19/u
    • 1e les gratis
  • Yvonne

    Utrecht & online

    5 (2)
    • €21/u
    • 1e les gratis
  • Biene

    Utrecht & online

    Nieuw
    • €19/u
    • 1e les gratis
  • Constantijn

    Utrecht

    Nieuw
    • €30/u
    • 1e les gratis
  • Umberto

    Utrecht & online

    Nieuw
    • €15/u
    • 1e les gratis
  • Storm

    Utrecht & online

    Nieuw
    • €17/u
    • 1e les gratis
  • Miguel

    Hilversum & online

    5 (1)
    • €40/u
    • 1e les gratis
  • Louk

    Utrecht & online

    Nieuw
    • €18/u
    • 1e les gratis
  • Bekijk meer leraren geschiedenis