
Peter
Geverifieerd lerarenprofiel
- Uurtarief 16€
- Reactietijd 2h
- Aantal studenten 50+
1e les gratis!
Professionele hulp en begeleiding geboden voor Engels, online en in Noord Nederland
-
- Hurdegaryp
- Bij de leraar thuis
- Bij jou thuis
- Online (via webcam)
Super tutor
Peter is een van onze beste leraren Engels. Een goed profiel, een indrukwekkend diploma en uitstekende beoordelingen.
Over deze les
Bij de kennismakingsles maken we samen een inschatting van de capaciteiten van de leerling, de te leren materie en de beschikbare tijd. Uit deze kenmerken stellen we een flexibel leertraject samen waarmee de doelstellingen van de leerling te behalen zijn.
De lessen die volgen zijn goed voorbereid en routinematig waardoor er effectief gewerkt kan worden. Iedere les vangt aan met het bespreken van de vragen van de vorige keer, het doornemen en uitleggen van de stof van de huidige les, het oefenen met de stof, en een afsluiting die de rode draad tussen de lessen in stand houdt.
Buiten de bijlessen om maak ik lesmaterialen, oefeningen en beantwoord ik vragen via email. Lessen zijn per direct beschikbaar en planningen lopen uiteen van twee maal per week tot slechts één maal per maand. De planning vormt zich naar de leerling.
Ik onderhoud een toegewijde online leerlingen omgeving waar leerlingen lesmateriaal kunnen downloaden, bestanden kunnen uploaden, vragen kunnen stellen en lessen kunnen boeken.
Jouw succes is mijn succes.
onderwerpen
- Engels
- Leesvaardigheid - Engels
- Schrijfvaardigheid - Engels
-
+3
Vocabulaire - Engels
Luistervaardigheid - Engels
Vertaling - Engels
talen
- Engels
- Nederlands
niveaus
- Alle niveaus
Over Peter
Van 2012 tot 2014 heb ik internationaal verhalen voorgelezen in een wekelijkse podcast. Dit is uitgelopen in het bijles geven in het schrijven op zich en schrijven van eigen verhalen.
Daarnaast ben ik technologie ontwikkelaar en moet ik veel technische Engelse documentatie lezen en schrijven.
Bijles geef ik al sinds de middelbare school (2006). Dit was aanvankelijk aan mijn medeleerlingen die moeite hadden met de vakken waarin ik slaagde. Sindsdien neem ik iedere leerling aan van basisschool tot universiteit. Ik heb een passie voor zowel het vak inhoudelijk als ook het toezien dat de leerling zich de materie eigen maakt.
Aanbevelingen
Les recommandations proviennent des proches et des connaissances de ce professeur Engels.
Peter is een vriendelijke en enthousiaste leraar. Zijn kennis voor statistiek is erg goed en hij kon me gelijk bij al mijn vragen helpen. Hij heeft ook een leuk platform om lessen in te plannen en met hem te bellen. Een aandrader! :)
Ik heb in een korte tijd veel geleerd, doordat de stof op een duidelijke manier werd uitgelegd. Ook is Peter erg enthousiast tijdens de lessen!
Voor mijn scriptie was ik op zoek naar iemand die mij ondersteuning kon bieden voor statistische onderwerpen. Na een middagje zoeken op het internet kwam ik Peter tegen, hij stond goed aangeschreven en dit heeft hij na een paar weken dan ook bewezen. Ik kwam later erachter dat hij niet alleen goed was in het geven van statistische begeleiding, maar ook uitstekend kon ondersteunen bij mijn afstudeeronderzoek. Met hem heb ik goed kunnen ‘sparren’ over onderwerpen van het project. Hiermee heb ik (weer) goede grip gekregen op mijn onderzoek. Dit heeft uiteindelijk geresulteerd in een eindcijfer van 7,5. Dit dankzij de kundige begeleiding en kritische feedback van Peter!
Dankzij de goede communicatie en duidelijke uitleg ervaar ik een fijne werkrelatie tussen Peter en mij. Het maken van huiswerk en het opstellen van vragen om zo samen tot de goede antwoorden te komen hielp voor mij persoonlijk zeer goed. Doordat Peter zijn kennis paraat heeft weet hij je altijd te informeren en bij te leren over de stof die voor jou van belang is.
Ik had altijd problemen met wiskunde, maar door de uitleg van Peter is het voor mij veel logischer geworden. Peter kon mijn 'waarom' vragen beantwoorden, die in het onderwijs altijd zijn afgekapt. Hij heeft mij geholpen mijn toelatingsexamen te halen.
Peter is erg thuis in de materie voor wiskunde en statistiek. Hij legt het duidelijk uit en weet goed een uitleg te vinden die bij je past zodat je het beter snapt.
Hij weet ontzettend veel en kan daardoor de stof goed en op verschillende manieren uitleggen. Hij heeft me heel erg geholpen met mn PWS.
Goede bijles docent. Hij neemt de tijd voor je en dat heeft mij de Havo door geholpen. Zeker een aanrader.
Vanaf het begin hanteerde Peter een planmatige en gestructureerde aanpak voor mijn statistiek lessen. Hij creëerde hierme rust voor mij als leerling. Daarnaast beschikt hij over veel kennis die hij met veel toewijding aan je over brengt. Peter is een docent die je vertrouwen zal geven dat je je toetsen gaat halen!
Bekijk meer aanbevelingen
Tarieven
pakketten
- 5u: 70€
- 10u: 135€
webcam
- 15€/u
gratis lessen
- 1uur
Specificaties
Gratis:
Gratis toegang tot een toegewijde online leerlingen omgeving waar leerlingen lesmateriaal kunnen downloaden, bestanden kunnen uploaden, vragen kunnen stellen en lessen kunnen boeken.
Koop pakketten: 5 lessen = 1 les gratis, 10 lessen = 2½ les gratis.
Je krijgt één gratis les per leerling die via jou twee of meer lessen bij mij afneemt.
Kortingen:
Ik geef 1 euro korting voor elk aaneengesloten uur per sessie.
Voor een groep geldt een korting van €2 euro per extra leerling met een minimumprijs van €10 per leerling.
Reiskosten:
€0.50 per kilometer met de auto.
Kosten voor het openbaar vervoer zie ik graag volledig vergoed.
Leer meer over Peter
01
1) Wanneer is de interesse voor jouw onderwerp en voor het geven van privéles ontstaan?
(Bij)les geven is mijn zingeving.
Onderwerpen waarin ik mij genoeg heb verdiept om vol vertrouwen deze aan anderen te onderwijzen is iets dat ik altijd al heb gedaan. Toen ik nog op de middelbare school zat hielp ik altijd mijn klasgenootjes met de technische vakken zoals natuurkunde, scheikunde en wiskunde. Dit waren mijn favoriete vakken, dus daarin les geven gaf mij ontzettend veel voldoening.
Het formeel bijles geven in de zakelijke zin heb ik pas later ingericht, rond 2012. Het was voorheen altijd "slechts een hobby" maar sindsdien heb ik mij gerealiseerd dat dit veel meer is. Het is mijn zingeving. In 2021 besloot ik daarom om mij te professionaliseren met een eigen website, eigen digitale leeromgeving en een toegewijde bijlesruimte plus elektronica werkplaats.
De elektronica zet ik klaar in de ruimte in de bovenste foto voordat de les aanvangt. De onderste foto is van mijn privé werkruimte, welke zeer compact en voldoende is voor alles dat ik tot dusver heb gebouwd.
Afgebeeld zijn soldeer instrumenten, gereedschappen en het circuit dat mijn planten tien dagen lang bewaterde.02
2)Vertel ons meer over het vak waarin je lesgeeft en over de onderwerpen die je leuk vindt om te bespreken met leerlingen (en eventueel ook de onderwerpen die je minder leuk vindt)!
Dit is voornamelijk wiskunde. Wiskunde vind ik een van de leukste vakken om mee bezig te zijn. Het maakt daarbij weinig uit of het geometrie, calculus, algebra of statistiek is. Statistiek is daarin denk ik wel een van de leukste onderdelen omdat het moeilijk en tegenintuïtief is. Wanneer ik het uitleg en ik zie dat de leerling het begint te begrijpen en te meesteren dan is mijn week compleet.
Daarnaast geef ik bijlessen in diverse andere onderwerpen. Als autodidact heb ik over de jaren regelmatig nieuwe vaardigheden opgedaan. In het bijzonder wil ik noemen: computervaardigheden (office, maar ook programmeren en netwerkbeheer), Engels, creatief schrijven, persoonlijke ontwikkeling en ook bijles geven an sich.
De leerlingen voor Engels zijn vaak in het buitenland zoals Schotland en America. Deze leerlingen hebben moeite met Engels omdat ze erin opgroeien, terwijl als je het als buitenstaander leert dan ga je grondig over alle regels.03
3)Vertel ons over je grote voorbeeld of rolmodel, of het nou een leraar of lerares is waar je zelf les van hebt gehad of een genie in jouw veld!
Mijn natuurkunde, scheikunde en wiskunde docenten heb ik altijd veel affiniteit mee gehad door een gedeelde interesse in het vak. Ik kan mij nog een dag herinneren waar mijn natuurkunde docent materie aan mij uitlegde die ver buiten de lesstof van de school lag. Dit was een hele goede dag.
Iemand die mij buiten mijn eigen leven heeft geïnspireerd is Alexsandr Solzhenitsyn met zijn boek "The Gulag Archipelago". Sinds dat boek te hebben gelezen ben ik absoluut harder gaan werken, beter mijn best gaan doen en heb ik een ongelooflijke dankbaarheid ontwikkeld voor de staat van de wereld. Het boek schetst een beeld van hoe de mens een hel op aarde heeft gemaakt in de 20e eeuw (in Rusland en in Azië) en hoe ieder greintje corruptie en verval bijdraagt aan het door de mens gemaakte lijden.
Dit neem ik ook mee in mijn werk: ik onderwijs een leerling altijd om te zorgen dat ze de stof begrijpen, en niet slechts "om een toets te halen". Ook de docenten neem ik dit gedrag kwalijk, omdat ik veelal hoor dat de docenten daarin ook laks zijn. Het is dan ook niet zo verrassend dat er zo veel vraag naar bijles is!04
4)Wat zijn, volgens jou, de vereiste kwaliteiten om een expert te zijn in jouw vak?
De belangrijkste competentie die een docent dient te hebben is de mate waarin hij leeft naar de wil en het verlangen de leerling de stof te doen begrijpen. Dat is het principe dat het doel van bijles, en onderwijs in het algemeen, dient en bewerkstelligt.
De activiteiten en het gedrag van de docent behoren een uitvoering te zijn van dat ideaal, waarbij continu wordt beschouwd welke aspecten, routines en middelen verbeterd dienen te worden. Iemand die les geeft om het geld, voor de lol, of alleen maar mensen bijspijkert voor een toets zal nooit zo goed les geven als iemand die deze kernwaarde beleeft.
Daaronder vallen belangrijke kwaliteiten zoals een goed inlevingsvermogen hebben, geduldig zijn, je taalgebruik kunnen aanpassen en geschikte lesmaterialen kunnen ontwikkelen.
Tevens vind ik een van de leukere kwaliteiten het zijn van een goede gastheer. Zorg dat de lesruimte in orde is, geef een hartelijk welkom, zorg voor een geordende en gestructureerde les, voorzie in de vereiste benodigdheden (kladblok, pen, maar soms ook elektronica, breadboards, etc), en stel de leerling op zijn of haar gemak.05
5) Kun je ons een leuke anekdote vertellen die te maken heeft met jouw beroep of jouw eigen schooltijd?
De leukste ervaring die ik heb gehad in het onderwijs is het uitleggen van stof die buiten de boeken van de leerlingen viel destijds.
In het middelbaar onderwijs worden goniometrie (golven, sinus, cosinus, e.d.) uitgelegd en getoetst als iets volledig afzonderlijk van de stelling van Pythagoras (driehoeken, abc-formule, etc). Echter, deze twee onderwerpen komen voort uit dezelfde bron. Je kan beargumenteren dat deze twee onderwerpen exact hetzelfde zijn. Dat is wat ik destijds deed en de leerlingen zaten op het puntje van hun stoel omdat niemand geloofde dat ik kon aantonen dat golven en driehoeken hetzelfde zijn. Dat waren twee compleet verschillende werelden voor de leerlingen. Dat bestond niet.
Nog nooit had ik de oprechte aandacht van mijn leerlingen zo sterk meegemaakt als toen. Iedereen was stil, ogen op het bord, en toen ik klaar was met de uitleg hadden ze allen een dieper begrip voor beide onderdelen.
Ditzelfde heb ik ooit gedaan met het afleiden van de abc-formule voor parabolen. Het zijn dit soort ervaringen waar ik voor leef.06
6)Dan is nu de tijd gekomen om toe te geven dat jij misschien ook wel wat moeilijkheden hebt gehad op school... en hoe je die hebt overwonnen!
Mijn leertraject begon op het VMBO, waarna ik naar de HAVO ben gegaan en ten slotte nog het VWO heb gedaan. Op de HAVO had ik Frans achterwege gelaten maar op het VWO kreeg ik dit op mijn eindexamen: ik was heel blij dat ik uiteindelijk een 4 had in plaats van een 3. Sindsdien heb ik niets meer met Frans of Duits gedaan. Engels en Nederlands zijn mijn talen.
Maar veel interessanter is mijn situatie met betrekking tot statistiek. Ik kon helemaal niets met kansrekening en statistiek. Deze toetsen waren altijd drieën en vieren die ik moest compenseren met algebra, calculus en geometrie etc. Toen op een dag besloot ik om er echt voor te gaan zitten en het gewoon te doen. In één week heb ik zestig tot tachtig uur besteed aan uitsluitend statistiek, kansrekening en hypothese toetsen.
Begreep ik er meer van na die week? Nee. Wat was het cijfer op mijn eerst volgende toets? Een 9! En daarna een 8. De hoge cijfers bleven komen op dit onderwerp. Ik zag dat ik het deed, dat ik het kon, maar ik begreep het nog niet. Pas later, na het nog veel meer te beoefenen kreeg ik ook het inzicht over waarom mijn handelingen werkten en waarom wat ik deed correct was.
Wiskunde is een doe vak, en een mens is veel meer dan dat plukje geest dat wij bewustzijn noemen. Dat is wat ik van die ervaring heb geleerd. Hetzelfde principe heb ik veel later kunnen toepassen op actuariële rekenkunde. Dit was nog veel complexer, maar ook dit heb ik om dezelfde reden leren begrijpen.07
7) Help ons je een beetje beter te leren kennen door ons te vertellen over jouw passies (die je misschien ook van plan bent te delen via Superprof).
Tja, is daarover nog wat te zeggen na de bovenstaande uiteenzetting? Jazeker!
Okay, naast mijn passies voor wiskunde, rekenen, statistiek en onderwijs heb ik nog een aantal dingen die ik graag doe.
Ten eerste ben ik een autodidact. Ik leer wat ik nodig heb voor de projecten waarmee ik aan de slag ga. Daarnaast vermoed ik dat ik ADD heb, dus dat zijn er nogal wat.
In 2020 heb ik Blender geleerd voor het modelleren van een ligfiets, en heb ik leren lassen om de fiets te kunnen bouwen. Deze is nu (2021) half af. Voor dit project heb ik tevens een werkplaats ingericht op mijn zolder. Andere projecten zijn o.a. een wakeup-light (deze werkt), een lichtbak boven mijn aanrecht (super blij mee) en kleine web applets voor persoonlijke doeleinden.
In de afbeeldingen hier rechts is de bovenste afbeelding het ontwerp van de fiets in Blender. Onder is een foto van de fiets zoals hij nu is. Het blauwe deel van het frame is af, het voorwiel zit er aan en het achterwiel kan eenvoudig gemonteerd worden. Het metaal van het fiets schroot wil moeilijk binden aan de ijzeren kokers, wat het proces vertraagt.
Bord- en gezelschapsspellen vind ik ook erg leuk. Ik heb hier een hele kast vol en moet regelmatig meer ruimte maken voor nieuwe spellen. Solitaire spellen zoals Wingspan zijn niet aan mij besteed. Role Playing Games zoals Eldritch Horror juist weer wel, of iets eenvoudigs zoals Drop-It. Ook heb ik een aantal eigen spellen bedacht, onder andere voor Rory's Story Cubes.
Eens in de zoveel tijd heb ik ook een moestuintje. In 2017 had ik hier een bewateringssysteem gemaakt omdat ik 10 dagen op vakantie ging, en na 10 dagen stonden de plantjes er nog altijd vrolijk bij. Na de bouw van mijn werkplaats is de ruimte veel beperkter en staan de tuintjes in de vensterbanken.
Koken vind ik ook ontzettend leuk, vooral omdat lekker eten erg leuk is. Ik ben tevreden over hoe goed ik kan koken, en mij wordt regelmatig verteld dat ik in een restaurant zou moeten bijleren/beginnen als kok, maar daar ben ik denk ik (nog) niet goed genoeg.
Als ik alles zou opnoemen dat mij boeit dan wordt dit interview nog een aantal kantjes langer. Dan vermeld ik in ieder geval nog mijn belangrijkste en continue project: mijn eigen persoonlijke ontwikkeling. Ik heb een aantal meetinstrumenten gevonden en ontwikkeld waarmee ik kan bijhouden hoe goed mijn dagen verlopen met betrekking tot mijn doelen. Onder andere heb ik een doel-persoonlijkheid, en ieder jaar dat ik mijn persoonlijkheid meet (big five) kom ik meer en meer in de buurt van waar en wie ik wil zijn. Andere mensen hebben een interesse in mijn werk getoond, dus geef ik sinds 2021 hier ook begeleiding in.08
8) Wat maakt jou een Superprof (behalve het beantwoorden van deze vragen 😉) ?
Van wat ik heb meegemaakt is het een combinatie van twee hoofdkenmerken: Ten eerste mijn passie voor het onderwijzen van de dingen die ik leuk vind om toe doen. Ten tweede mijn bekwaamheid in de uitvoering daarvan. De terugkoppeling op mijn lesmaterialen en de reflecties op de lessen die ik geef helpen mij om mijn kunde aan te scherpen en om helder te krijgen wat werkt en waarom.
Het doet me goed te zien wanneer een leerling slaagt in het werken naar het behalen van de zelf gestelde doelen.