Marijn - Prof wiskunde -

Marijn

Ambassador

  • Uurtarief 25€
  • Reactietijd 2h
  • Aantal studenten 38
Boek een les

1e les gratis!

1e les gratis!

Ervaren docent in statistiek en wiskunde, voormalig manager bijlesbedrijf, afgestudeerd bachelor psychologie met een passie voor onderwijskundig coachen

Ambassadeur

Deze leraar heeft al onze testen doorstaan en is een van de besten op Superprof. Deze leraar vertegenwoordigt trots onze waarden!

Over deze les

Tijdens mijn lessen ga ik altijd voor diep begrip. Zo haal je niet alleen je toets of tentamen, maar begrijp je voor de rest van je leven het vak waarvoor je les neemt. Ik kan je bovendien ondersteunen in hoe je het best kan leren, niet alleen wat je wil leren, en je helpen omgaan met stress. Wil je goed voorbereid, zonder stress en met zelfvertrouwen je toets, examen of tentamen halen, dan ben je bij mij aan het goede adres.

Voor de examens van 2022 gold voor mijn leerlingen een slagingspercentage van 100%, mits ik 4 of meer lessen met ze heb kunnen hebben.

onderwerpen

  • Wiskunde
  • Rekenen
  • Wiskunde A
  • +2

    Statistiek

    SPSS

talen

  • Engels
  • Nederlands

niveaus

  • Alle niveaus

Over Marijn

Mijn naam is Marijn. Ik geef al les sinds ik vijftien ben, toen ik gitaarlessen gaf en 5 havo economie doceerde. Ik heb daarna bij huiswerkbegeleiding gewerkt, en ben tijdens mijn studie psychologie overgestapt naar lesgeven op de universiteit. In die capaciteit gaf ik wiskunde en statistiek aan bachelor- en (pre)masterstudenten. Ik gaf daar klassikale bijlessen en hoorcolleges aan tussen de 20 en 400 studenten. Ik was ook manager van de tak van het landelijk bijlesbedrijf voor mijn faculteit. Ik heb lesgeven altijd heel leuk gevonden, en vind het leuk dat ik via die weg mensen verder kan helpen in hun schoolcarrière.

Tarieven

pakketten

  • 5u: 125€
  • 10u: 250€

webcam

  • 25€/u

gratis lessen

  • 1uur

Specificaties

Mijn tarief is overlegbaar. Bijles moet toegankelijk zijn voor iedereen, dus overleggen kan altijd.

Leer meer over Marijn

  • 01

    1) Wanneer is de interesse voor jouw onderwerp en voor het geven van privéles ontstaan?

    1) Als sinds ik een klein ukkie ben, ben ik een breed geïnteresseerd, leergierig persoon geweest. Ik stelde mijn moeder zo veel vragen dat ik toen ik vijf was een kinderencyclopedie van haar kreeg, gevolgd door een echte nadat ik de eerste uit had. Met name geschiedenis, rekenen en wiskunde en de werking van een land op het gebied van economie heb ik altijd leuk gevonden. Uren zat ik later in de bus of in de trein, op weg naar mijn studie psychologie, nog steeds te lezen over Napoleon, Hannibal, Alexander de grote, of over wiskundige raadsels of ontdekkingen. Zelfs de computerspelletjes die ik speelde waren educatief.

    Met lesgeven begon ik toen ik 15 was en in de 5e van het vwo zat. Er waren extra economielessen nodig voor studenten uit 5havo die moeite hadden met de stof en sommige leerlingen werden ingezet om die te geven, ik was er een van. Gelijktijdig besloot ik prive, vanuit mijn eigen kamer, gitaarlessen te gaan geven. Ik speel sinds mijn negende en het lesgeven beviel zo goed dat ik een poging durfde te wagen. Dat heb ik jaren gedaan en sindsdien ben ik altijd in het vak gebleven.

  • 02

    2) Vertel ons meer over het vak waarin je lesgeeft en over de onderwerpen die je leuk vindt om te bespreken met leerlingen (en eventueel ook de onderwerpen die je minder leuk vindt)!

    2) Ik geef verscheidene vakken. Het vak wat ik zonder het leuk te maken op zichzelf al ontzettend leuk vind is geschiedenis. Het ontstaan van de wereld zoals die nu is, jaren van tumult, oorlog, vrede, ontdekkingen, het spreekt allemaal zo ontzettend tot mijn verbeelding. Ik kan me totaal verliezen in een goed boek of een goede film. Voor mij leeft het nog, is het alsof je zo een wereld in stapt die ergens nog bestaat. Nét op de tweede plaats komt wiskunde. Ik denk dat wiskunde de taal van de natuur is. Alles wat we weten, alle patronen, cycli, kunnen gevat worden in wiskunde. Een diep begrip van wiskunde is een diep begrip van de wereld. Als ik opnieuw zou gaan studeren zou ik eerder wiskunde gaan studeren dan psychologie. Het leuke van Wiskunde en Statistiek is ook dat mensen vaak het idee hebben dat het moeilijk is, maar als ze eenmaal leren begrijpen waar het echt over gaat, blijkt dat het allemaal wel meevalt, en dat het zelfs leuk is!

    Gelukkig ben ik er achter gekomen dat, al vond ik de vakken zelf vrij saai toen ik nog op school zat, ook economie en bedrijfseconomie leuk kunnen zijn. Elk vak heeft iets leuks, elk vak kan leuk gemaakt worden. Vaak is echt begrijpen waar het over gaat al een reden waardoor een vak ineens leuk en interessant is.

  • 03

    3) Vertel ons over je grote voorbeeld of rolmodel, of het nou een leraar of lerares is waar je zelf les van hebt gehad of een genie in jouw veld!

    3) Mijn grote voorbeelden zijn een van mijn beste vrienden, die docent is, en mijn vroegere gitaarleraren. Mijn vriend heb ik leren kennen omdat hij mijn engels docent was. We zijn toen samen muziek gaan maken en goede vrienden geworden ondanks ons leeftijdsverschil. Hij is iemand die altijd vernieuwend is, altijd bezig is met hoe onderwijs leuk kan zijn, altijd op zoek naar methoden die mensen meer aanspreken. Zelfs na jaren in het vak is zijn passie onverminderd en dat is erg inspirerend. Mijn gitaarleraren waren allemaal ook passievolle muzikanten, die speelden met plezier en liefde en ook zo lesgaven, ook dat vond ik altijd erg leuk om te merken en zo geef ik (hoop ik) ook les. Tot slot heb ik grote bewondering voor de grote wetenschapscommunicatoren als Neil DeGrasse Tyson, Bill Nye, Michio kaku, Stephen Hawking, etc. Hoe ze in staat zijn complexe stof interessant te maken voor mensen die het nauwelijks kunnen bevatten, zoals ik, vind ik prachtig.

  • 04

    4) Wat zijn, volgens jou, de vereiste kwaliteiten om een expert te zijn in jouw vak?

    4) Ik denk dat het belangrijkste wat een docent moet bezitten om een goede docent te zijn, oprechte interesse en zin om te helpen is. Je eigen ego opzij kunnen zetten, niet daar zitten lesgeven om je goed te voelen over jezelf, maar belangeloos behulpzaam zijn. Van mij hoeft een leerling nooit iets. Ik zal nooit zeggen dat iemand per se huiswerk moet maken en ik vind dat het nooit aan mij ligt als een leerling een goed cijfer haalt, maar aan de leerling zelf. Ik denk dat je als docent ondersteunend moet zijn, een leerling moet leren dat ze het zelf kunnen, zelf verantwoordelijk kunnen leren zijn. Als de lessen dan stoppen, kan de leerling zelf verder en dat is het belangrijkste.

  • 05

    5) Kun je ons een leuke anecdote vertellen die te maken heeft met jouw beroep of jouw eigen schooltijd?

    5) Het leukste verhaal aan mijn schooltijd is denk ik niet zozeer een sterke anekdote, maar eerder een mooi verhaal. Eens per twee jaar deed onze school een muziektheater, een groot toneelstuk met dans en een live band, waar ik in speelde. Meer dan honderd leerlingen en tientallen docenten deden mee. De uiteindelijke speelweek was een van de leukste weken van mijn leven. Het mooiste eraan vond ik dat de groepjes die normaal bestonden onder de leerlingen, en het onderscheid tussen docent en leerling, eigenlijk helemaal wegviel. Iedereen werkte samen en zette zijn of haar schouders eronder en zo zetten we samen iets prachtigs neer. Ik voelde me deel van een grote groep en heb vrienden voor het leven gemaakt. Ik leerde dat docenten ook maar gewoon mensen met een baan zijn en heb ervan geleerd op een hele gelijkwaardige manier met iedereen om te gaan. Dat alles maakte het een bijzondere, leerzame ervaring en ik ben blij dat ik er deel van was.

  • 06

    6) Dan is nu de tijd gekomen om toe te geven dat jij misschien ook wel wat moeilijkheden hebt gehad op school... en hoe je die hebt overwonnen!

    6) Ik heb even nagedacht over hoe eerlijk ik deze vraag ging beantwoorden, en heb besloten dat geheel naar waarheid te doen, al is die niet zo leuk. Mijn schooltijd had leuke elementen, zoals het muziektheater, maar was over het algemeen afgrijselijk, met name de brugklas. Ik voelde me zo naar op school en in de klas dat ik ongeveer een dag per week ziek was van de stress en ook latere jaren ging ik altijd met ontzettende tegenzin naar school. Wat me er doorheen heeft geholpen zijn de bevriende docent waar ik eerder over schreef, muziek maken en mijn vrienden. Een bijzonder iemand als mijn vriend, die langskomt in het leven op het juiste moment, kan een ongelooflijke invloed hebben, levensreddend zelfs, door gewoon steunend aanwezig te zijn. Misschien vind ik het daarom prettig jongeren en ouderen echt te steunen met hun schoolwerk, al is het maar een beetje.

  • 07

    7) Help ons je een beetje beter te leren kennen door ons te vertellen over jouw passies (die je misschien ook van plan bent te delen via Superprof).

    7) In het dagelijks leven werk ik graag met hout, in allerlei vormen. Ik kap bomen om te verkopen, verzaag ze naar planken en balken met de gigantische lintzaag die we hebben, en maak er graag meubels van. Mijn huis, bed, bureau, stoel, tafeltjes zijn allemaal zelfgemaakt. Ik vind het heerlijk zo buiten te werken, fysiek bezig te zijn en mooie dingen te maken. Daarbij hou ik erg van muziek. Ik speel weliswaar wat minder gitaar dan vroeger, maar speel en zing nog steeds wel eens. Ik hou het meest van harmonies zingen met meerdere mensen en hou ook van muziekstijlen waarin dat belangrijk is, zoals bijvoorbeeld bluegrass. Dat past dan ook meteen bij mijn houthakkersbestaan.

  • 08

    8) Wat maakt jou een Superprof (behalve het beantwoorden van deze vragen 😉) ?

    8) Aan mij als leraar heb je iemand die echt tot het gaatje gaat je te leren wat je leren wil. Ik ben gepassioneerd, gedreven, wil graag helpen. Van mij leer je niet alleen stof, maar ook, of misschien wel juist, hoe je later zelf kunt leren op een leuke en efficiënte manier. In de regel slagen mijn leerlingen dan ook altijd, of gaan ze over, ook al begonnen ze het jaar nog met zo'n achterstand. Daarbij zijn lessen samen gewoon leuk. Ik heb vrijwel nooit een saai uur met iemand, of een les die niet nuttig was. De tijd vliegt altijd om, voor je het weet is het alweer klaar. Die combinatie, leuk, nuttig, leerzaam, maakt mij de superprof.

Vind je leraar Wiskunde; 6415 leraren beschikbaar

  • Individueel bijles in rekenen, natuur- en wiskunde in de omgeving van Bilthoven door ervaren natuurkundige.

    Frank

    Bilthoven

    4.7 (6 beoordelingen)
    • 20 €/u
    • 1uur gratis
  • Ervaren docent in exacte vakken, zelf HBO+ niveau, lesgegeven op een MBO, ondermeer voorbereidende wiskunde voor het hbo. Gepassioneerd en gaat voor de uitdaging om het kwartje te laten vallen. Nive

    Hans

    5 (2 beoordelingen)
    • 18 €/u
    • 1uur gratis
  • Individuele bijles wiskunde van een master student Wiskunde van de VU, omgeving Zeist

    Patricia

    Zeist

    5 (1 beoordelingen)
    • 27 €/u
    • 1uur gratis
  • Brugklassers Havo/VWO hebben moeite met enkele deelgebieden. Gelukkig bijna nooit met alle. Ervaren docent (meer dan 30 jaar ervaring) geeft bijles bij hem thuis of bij de leerling thuis. Locatie binn

    Willem

    • 25 €/u
    • 1uur gratis
  • Docent wiskunde en economie wil graag helpen leerlingen mooiere cijfers te halen!

    Esther

    Amersfoort

    • 28 €/u
    • 30min. gratis
  • Student Technische Geneeskunde voor bijles Wiskunde, Biologie, Natuurkunde en Scheikunde op maat!

    Alissa

    Amersfoort

    • 20 €/u
    • 1uur gratis
  • VWO 5 student geeft reken en taal bijles aan kinderen op de basisschool.

    Ilias

    Amersfoort

    • 15 €/u
    • 1uur gratis
  • Havo natuurkunde en techniek student is bijzonder goed rekenen en wiskunde A

    Friso

    Amersfoort

    • 15 €/u
    • 1uur gratis
  • MBO docent Rekenen, Marketing, Economie, Communicatie en Nederlands geeft bijles in provincie Utrecht.

    Jimme

    Zeist

    • 30 €/u
    • 1uur gratis
  • Wiskunde bijles en huiswerkondersteuning. Vwo geslaagd en wiskunde altijd een van de leukere vakken gevonden! Zelf het vak met een 7 afgerond.

    Brechje

    Zeist

    • 20 €/u
    • 1uur gratis
  • Leerling 3 VWO, 15jaar, goed in wiskunde B, wil graag andere helpen met mijn favoriete vak.

    Suze

    Soest

    • 15 €/u
    • 1uur gratis
  • Online reken/wiskunde bijles.  Gegeven door een leergierige pabostudent van het Saxion Enschede.

    Thijs

    • 10 €/u
    • 1uur gratis
  • Ervaren eerste graadsdocent wiskunde voor de bovenbouw Havo en Vwo, Soest e.o

    Jos

    Soest

    • 35 €/u
    • 30min. gratis
  • Afgestudeerde TU Delft Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek Bsc student geeft bijles in Wiskunde en Natuurkunde met persoonlijke aanpak

    Marnix

    Soest

    • 19 €/u
    • 1uur gratis
  • Gymnasium student wil graag bijles geven en anderen helpen naar mooie cijfers!

    Eva

    Amersfoort

    • 8 €/u
    • 1uur gratis
  • Geslaagde VWO student, die graag zijn kennis en uitlegvaardigheden wilt inzetten voor andere. Bijles geven doe ik al jaren met veel plezier!

    Pepijn

    Bilthoven

    • 15 €/u
    • 1uur gratis
  • Vwo student met havo diploma. Ik geef wiskunde bijles aan jaar 1, 2 en 3 vmbo en havo!

    Puk

    Soest

    • 15 €/u
    • 1uur gratis
  • Ervaren eerstegraads bevoegd docent geeft les in wiskunde, statistiek en rekenen. Speciaal voor studerenden voor bovenbouw HAVO/VWO, HBO en Universiteit. Lessen van anderhalf uur. Bij interesse ontvan

    Jans

    • 24 €/u
    • 1uur gratis
  • - 4 vwo'er met het profiel Natuur & Techniek geeft wiskunde les voor de onderbouw en rekenles voor groep 7 & 8 bij jou thuis

    Siem

    • 10 €/u
    • 1uur gratis
  • Wie ik ben? Een, vrolijke en geduldige student die jou graag wilt helpen! Waarin? wiskunde, rekenen, natuurkunde of biologie op het vmbo, havo of vwo. Op locatie in Amersfoort of online, alles is moge

    Thirza

    Amersfoort

    • 15 €/u
    • 1uur gratis
  • Bekijk meer leraren